Portada Sociedá Cangas del Narcea tamién amuesa voluntá de participar na rede d’oficines llingüístiques del Principáu

Cangas del Narcea tamién amuesa voluntá de participar na rede d’oficines llingüístiques del Principáu

by asturnet

Tres d’una xunta que caltuvieron esti caberu vienres el Director de la Oficina de Política Llingüística, Ramón d’Andrés, y la conceyala de Cultura del Ayuntamientu de Cangas del Narcea, Mónica Díaz, la puesta en marcha d’una oficina o serviciu de normalización llingüística ye una posibilidá enforma futurible. Los conceyos d’Avilés, Mieres y Llanes ya se pronunciaron hai bien poco favoratibles a siguir los pasos de Siero, Carreño, Gozón, la Mancomunidá de la Sidra y los que ya tienen el serviciu en marcha.

La conceyala de Cangas del Narcea entrugó-y al Director de la Oficina de Políticas LLíngüística sobro les posibilidaes pa poner en marcha’l serviciu interesándose por fórmules en comuña como la participación d’Ayuntamientos de la rodiada, como’l de Degaña o Tineo.

Por embargu, por mucho qu’esta seya una bona noticia entá s’alcuentra na memoria el ‘parón’, fechu realidá esti branu, que postergaba la puesta en marcha d’oficines llingüístiques en Siero y les Mancomunidaes del Cabu Peñes y la Comarca de la Sidra. En total, esa postergación afectaba de mou inmediatu a nueve conceyos -Siero, Carreño, Gozón y los seis municipios ‘sidreros’-, y suponía pone-y un seriu pilancu a la Rede de Normalización Llingüística nos Conceyos, anunciada pola propia conseyera de Cultura, Ana Rosa Migoya, nel so discursu institucional d’apertura de la XXV Selmana de les Lletres Asturianes y presentada el pasáu 25 de mayu pol director xeneral de Promoción Cultural y Política Llingüística, Carlos Madera.

Nesa iniciativa enmarcábase l'”establecimientu de convenios cola Conseyería de Cultura” p’alitar la creación de nuevos servicios llocales de normalización, que quedaba aparáu nel branu. Por embargu, sigún fontes dela Conseyería, les perres acabarán aportando a los conceyos darréu s’afayen fórmules alternatives a los convenios.

El ‘parón’ nos convenios que diben dar llugar a nueves oficines llocales de la Llingua prodúxose amás alpenes 48 hores depués que’l Gobiernu de coalición ente PSOE, Izquierda Xunida y Bloque por Asturies asoleyara una valoracíón enforma positiva del so primer añu de xestión na defensa y promoción del asturianu, nun documentu nel qu’anunciaba el prósimu desarrollu de la Llei d’Usu y Promoción del Asturianu y reivindicaba los “alcuerdos de collaboración técnica con distintos conceyos que pusieron en marcha les sos oficines de normalización llingüística llocales o comarcales”.

Tamién te podria gustar