Portada Educación Borja González Cantora conviértese nel nuevu presidente del Conceyu Universitariu pol Asturianu

Borja González Cantora conviértese nel nuevu presidente del Conceyu Universitariu pol Asturianu

by asturnet

El Conceyu Universitariu pol Asturianu (CUPA) celebró esti martes 13 de payares nel Conseyu de Mocedá de Xixón, el so Ier Congresu, dempués de seis años d’actividá reinvindicativa na universidá asturiana. Nel congresu escoyóse una directiva nueva, encabezada pol nuevu Presidente, l’estudiante Borja González Cantora. Amás, entra a formar parte de la mesma, Eduardo Abad García, estudiante d’Hestoria na Universidá d’Uviéu, que va convertise en Vicepresidente de la organización. Nesti primer Congresu del CUPA, tomáronse amás decisiones estratéxiques de cara a los próximos años d’actividá de la organización. Ente les cuestiones más urxentes, “siguir medrando como organización, abrise a la collaboración con otres organizaciones del ámbitu de la reivindicación llingüística y trabayar pal cumplientu del Alcuerdu Programáticu pa la Política Llingüística na Universidá d’Uviéu (2012-2016), firmáu pol actual Rector, Vicente Gotor y pola so oponente Paz Andrés, na campaña”, y que, según espliquen “va permitir, en llevándose alantre, importantes avances pa la llingua asturiana na Universidá d’Uviéu, como la creación d’un llogotipu billingüe o d’un reglamentu de rotulación billingüe d’instalaciones”.

El periodista Inaciu Galán dexa la presidencia d’esta organización dempués de dirixila dende la fundación del colectivu en 2006 y de compatibilizala a lo llargo d’unos meses cola presidencia del colectivu Iniciativa pol Asturianu, pa la que foi escoyíu en febreru de 2012. Sicasí, va siguir venceyáu a esta organización siendo Vocal de rellaciones institucionales.

L’estudiante ya investigador Javier Cubero, hasta agora Vicepresidente del CUPA, va encargase agora de l’Ayalguería, cargu que na anterior directiva ocupada Isaac de la Arada, que dexa les sos responsabilidaes.

Ex Presidente y ex Vicepresidente esplicaron nel Congresu como queríen “que la so salida de los cargos sirviera pa permitir una anovación de la organización”. Sicasí, la so continuidá na directiva con cargos de menor responsabilidá correspuende según s’esplica na nota unviada pol CUPA a la so intención de “tresmitir la so esperiencia y collaborar col trespasu de responsabilidaes a nueves xeneraciones”.

El Conceyu Universitariu pol Asturianu (CUPA) ye una asociación abierta a los alumnos, personal docente y d’alministración y servicios de la Universidá d’Uviéu. Nun ta venceyada a nenguna corriente nin partíu políticu y tien como oxetivu afalar, al traviés del diálogu y los alcuerdos, la realización de polítiques progresives de normalización llingüística y cultural que permitan dignificar y promover la presencia de la llingua asturiana y la cultura d’Asturies en tolos ámbitos de la vida diaria de la universidá asturiana. El CUPA organiza amás cursos d’asturianu en collaboración cola Academia de la Llingua Asturiana y organizaciones como Iniciativa pol Asturianu.

Tamién te podria gustar