Portada Fiestes Bimenes celebró la Fiesta de la Oficialidá con señaldá

Bimenes celebró la Fiesta de la Oficialidá con señaldá

by asturnet

Bimenes foi otra vegada esta fin de selmana el llugar d’alcuentru de les fuerces polítiques asturianes que reclamen que se cumpla la Constitución cola única llingua propia qu’entá nun ye oficial n’España, dempués de delles décades de mandatu constitucional. La popular Fiesta de la Oficialidá yerbata tuvo anguaño como protagonistes al únicu alcalde del PAS, Aitor García, y al exrexidor Joaquín García, instaurador de la Fiesta tres la so declaración de la Oficialidá nel conceyu, qu’aprovecharon les sos intervenciones pa reclamar a la clase política asturiana la reconocencia de la llingua asturiana, nun escenariu arrodiáu de pancartes favorables.

Casar conceyu de Martimporra reclamaba la oficialidá de la llingua nuna xornada festiva na qu’el que Joaquín García, alcalde yerbatu mientres dos décades ente 1979 y 1999, protagonizó un pregón tan críticu cola situación actual como esperanzador pa los partidarios d’oficializar la llingua autóctona.683d6

L’exrexidor foi l’encargáu d’impulsar l’aprobación simbólica de la oficialidá de la llingua en Bimenes el 5 de xunetu de 1997 y aprovechó pa recordar qu’aquella iniciativa tenía unes intenciones clares: “La llingua ta viva na fala de la nuesa xente y comprometimonos col amor a la tierra, n’alcordanza de la nuesa madre y la reconocencia a la cultura asturiana”, porque la llingua ye “el bien cultural más pervalible que tenemos los asturianos”. García tamién tuvo una alcordanza pa los conceyos de Llangréu, Teberga, Llaviana, Llanera, Nava, Casu, Castrillón y Morcín, que nel so día siguieron l’exemplu de Bimenes y aprobaron tamién laoficialidad de la llingua asturiana.

“La oficialidá nunca tuvo tan averada como agora”, dixo tamién García en referencia a la nueva conformanza de la Xunta Xeneral del Principáu d’Asturies, na que cuatro de les siete fuerces polítiques son partidaries de la oficialidá.

 

A los actos allegose tamién l’alcalde del conceyu portugués de Miranda do Douro, Artur Nunes, que reflexó na so intervención los raigaños comunes d’Asturies y la so tierra. Los discursos abrieron una xornada d’asturianía y folclore, na que la danza de la oficialidá” foi danciada pol públicu asistente.

Tamién te podria gustar