Portada Cooperación Avilés ye see de la segunda xunta del proyectu européu Wom@rts

Avilés ye see de la segunda xunta del proyectu européu Wom@rts

by redacción asturnews

Avilés, acueye esti xueves 1 y el vienres 2 de marzu la segunda xunta del proyectu européu Wom@rtsVa. L’oxetivu del plan ye fomentar la inclusión de la muyer nes actividaes culturales y el mercáu llaboral del sector.

Embaxadores de sonadía nel mundu de les artes van encargase esti xueves 1 y el vienres 2 de marzu d’aumentar la visibilidá de la propuesta en La Factoría Cultural que va acoyer una residencia d’artistes audiovisuales.

La segunda xunta de los socios del proyectu Européu Womrts, del qu’Avilés forma parte esencial, va tener llugar na ciudá los díes 1 y 2 de marzu, xueves y vienres. Esti plan tien como finalidá poner de relieve la contribución de la muyer al patrimoniu y a la diversidá n’Europa, y falar de la desigualdá de xéneru a la que’l mundu de la cultura nun ye ayenu.

Van promovese nos próximos cuatro años actividaes ente les que puede destacar una carta magna en defensa de práctiques d’igualdá de xéneru na cultura, l’establecimientu d’una rede de “Embaxadores”, una esposición itinerante nel 70º aniversariu de “El Segundu Sexu”, de Simone de Beauvoir y delles residencies artístiques, ente elles xuna n’Avilés p’artistes audiovisuales.

Les instituciones participantes van escoyer a persones de relevancia nel mundu cultural, de distintes disciplines, que van contribuyir a da-y visibilidá a Womrts y al so compromisu pola igualdá real. Esti va ser unu de los puntos a tratar na axenda de la xunta qu’entama Avilés y que va tener como see la Factoría Cultural.

Al pie de esto, va ponese en marcha una plataforma de promoción internacional pa ceadores, residencies artístiques nos campos del grabáu, el cómic y l’audiovisual; clases maxistrales, cursos de formación pa ceadores y entamadores culturales, o la participación d’artistes ya intelectuales en festivales culturales internacionales.

Tratase d’una iniciativa bien ambiciosa que cunta con un presupuestu total de daqué más de 3 millones d’euros, de los qu’un 50% vienen d’una subvención europea y el restu distribuyir ente una rede de 10 socios proviniendo de 8 países. Ye la primer vegada na hestoria del programa Europa Creativa que s’aprueba un proyectu con lideralgu español nel apartáu de grandes proyectos de cooperación.

Womrts trata de desaniciar les estadístiques negatives rellacionaes cola presencia de les muyeres nos distintos ámbitos llaborales, nesti casu, nel mundu de la cultura. Les estadístiques ufierten datos concluyentes: n’España el, porcentaxe de muyeres que trabayen nel mundu de la cultura apenes supera’l 40% (fonte Eurostat). Solo xuna de cada cinco películes son dirixíes por muyeres, cuando nes escueles de cine ye prácticamente paritaria la cifra d’estudiantes, según los davos que remana la Rede Europea de Muyeres del Mediu Audiovisual (EWA). Por casu, solo’l 5% de los puestos de dirección d’orquesta ye ocupáu por muyeres.

Womrts ye un proyectu européu que cunta col sofitu de la Comisión Europea al traviés del Programa Europa Creativa pal períodu 2014-2020. Y venceya la iniciativa pública y la privada ensin ánimu d’arriquecimientu, con diez instituciones participantes:

1. Conceyu de Santiago de Compostela – Auditoriu de Galicia (España).
2. WIFT (Women in Filme and Television), rede escandinava (Finlandia).
3. Viesoji istaiga Vilniaus rotuse – Conceyu de Vilnius (Lituania).
4. Centre audiovisuel Simone de Beauvoir (Francia).
5. Communauté d’Agglomération du Grand Angoulême (Francia).
6. Limerick Institute of Technology – Limerick School of Arts & Design (Irlanda).
7. Hai Festival of Literature and the Arts Ltd. (Reinu Uníu).
8. Academy of Applied Arts University in Rijeka (Croacia).
9. UGM Maribor (Eslovenia).
10. Conceyu d’Avilés / Fundación Municipal de Cultura (España).

Ver programa completu

Tamién te podria gustar