Avilés celebra la so VII Nueche Negra esti vienres con 40 actividaes na Factoría Cultural como escenariu principal

Avilés celebra la so VII Nueche Negra esti vienres con 40 actividaes na Factoría Cultural como escenariu principal
22 09:50 2018 Imprimir

Avilés celebra la so VII Nueche Negra esti vienres 23 con 40 actividaes y la Factoría Cultural como escenariu principal, pero tamién nel Campusantu de La Carriona, Muséu d’Avilés, Plaza Hermano Orbón, Cai La Fruta, Palaciu de Valdecarzana, Casa de Cultura, Iglesia San Nicolás, Galeríes Amaga y Octógonu y 15 establecimientos d’hostelería

La Nueche Negra d’Avilés celebra esti  vienres, 23 de payares, la so séptima edición con decenes d’actividaes en diversos espacios públicos y privaos de la ciudá, cola Factoría Cultural como escenariu principal. La conceyala de Cultura, Yolanda Alonso, presentó hai poco’l programa completu de la Nueche Negra d’Avilés qu’inclúi 40 propuestes variaes y pa tou tipu de públicos en redol a les siguientes disciplines artístiques: fotografía, moda, ilustración, serigrafía, colax, pintura, música, teatru, cerámica, danza y videoarte.

Va ser pa tou tipu de públicos en redol a les siguientes disciplines artístiques: fotografía, moda, ilustración, serigrafía, colax, pintura, música, teatru, cerámica, danza y videoarte. Ente les novedaes: taller pa bebés y neños y neñes hasta 3 años y música coral y pop-rock na ilesia de San Nicolás.

L’espíritu de la Nueche Negra d’Avilés sigue siendo’l mesmu que nel so orixe. Ta basada nel  “Samhain”, el festival d’orixe celta más importante del periodu paganu qu’apoderó Europa hasta la so conversión al cristianismu. Celebra’l fin de la temporada de la collecha celta y da empiezu a la Estación Escura. El calendariu celta estremaba l’añu en dos metaes: la metá Escura, na qu’atopamos, cuando los espíritos de los difuntos teníen autorización pa caminar ente los vivos; y la metá Clara, que s’empecipiaba en  redol a los meses d’abril – mayu y que se correspuende cola Nueche Blanca.

Estos dos momentos del calendariu celta reflexense nel cartelu de la Nueche Negra d’Avilés d’anguaño, que reproduz elementos de caúna d’estes dos metaes: per un sitiu, la escuridá, el recogimiento y la muerte del solsticiu d’iviernu (samhain) y por otru, la lluz, la vida, los biltos y les flores del solsticiu de branu (beltaine)

La Nueche Negra tien como fin sacar l’arte a la cai y faelo accesible al públicu infantil, xuvenil y adultu en distintos equipamientos municipales culturales y artísticos y tamién en galeríes d’arte y establecimientos d’hostelería que tamién programen actividaes culturales que complementen les que se lleven a cabu n’espacios específicamente culturales.

Delles de les actividaes del programa d’anguaño tienen que ver cola actividá llevada a cabu por artistes participantes nel programa européu Womrts, en que’l participa la Fundación Municipal de Cultura. Ente ellos atopa’l Taller d’Ilustración y Cómic con Raquel Llagartos y Nanu, les videoproyecciones “Imaginary Space” de Hanne Larsen y “White etude, black surface” d’Ana Pecar o la performance “¿Ser tu? / Llabre you?” con  Mery Pais.

Los espacios nos que se va desenvolver la programación de la Nueche Negra d’Avilés son: Factoría Cultural, Campusantu de La Carriona, Muséu de la Hestoria Urbana d’Avilés, Plaza d’Hermanos Orbón, Cai La Fruta, Palaciu de Valdecarzana, Casa de Cultura, Iglesia San Nicolás de Bari, Galería Amaga, Galería Octógono y 15 establecimientos d’hostelería.

Ver programa

  Categories: