Portada Sociedá Avilés acoyó la 5ª edición de les Xornaes sobre Llingües Gremiales

Avilés acoyó la 5ª edición de les Xornaes sobre Llingües Gremiales

by asturnet

El Conceyal de Cultura del Ayuntamientu d’Avilés, Juan José Fernández, presentó ayeri 14 d’avientu les V Xornaes sobre Llingües Gremiales xunta a José Manuel Feito, director de les mesmes. Les xornaes van cellebrase ente güei y mañana sábadu 16 d’avientu nel salón d’actos de la Oficina de Turismu d’Avilés y tán organizaes pol Seminariu del Bron de Miranda d’Avilés cola collaboración del Ayuntamientu.
La fin d’estes xornaes ye recoyer, estudiar, comparar y dar anuncia de les llingües gremiales de los artesanos locales, dignificándoles a la fin de que nun se les confunda coles llingües de la gandaya o afines y, al tiempu, procurar dixebrales de les llingües especiales o términos propios en dalgunes ocasiones.
Estes llingües gremiales aporten gramaticalmente poco al estudiu, dao que se desenvuelven sobre los esquemes llingüísticos de la fala d’au s’emplegaron. Lo relamente importante y que se pon de manifiestu nestos alcuentros ye’l so conteníu sociolóxicu y de mou d’empléu, les os metáfores y la so aplicación a delles situaciones lo que pue facilitar un estudiu más profundu.

Programa de les Xornaes:

Viernes, 15 de diciembre
10.30.- Saludu d’entamu a los participantes pol director de les Xornaes na Oficina de Turismu

11.00.- Recepción na sé de les Xornaes

12.00.- L’argó del zapateru remendón Belarminos, na obra de Pérez d’Ayala. Por José Manuel Feito, Director de les Xornaes.

18.00.- Llinguaxe de la xermanía y novela prieto. Por Manuel Blanco Chivite.

19.30.- Rellaciones llingüístiques ente les xergues gremiales y los argós de los ámbitos marxinales, por Jorge Rodríguez.

20.30.- Conclusiones d’esti día

Sábadu 16 d’avientu
11.00.- Anotaciones alrodiu del Tixileiro por Enrique González Gavela, promotor y director del Musé Tixileiro.

12.00.- L’argó nos quinquis de La Taberna Fantática d’Alfonso Sastre, por Saul Fernández.

13.30.- Mesa redonda. Conclusiones. Posibles temes pa les VI Xornadas. Suxerencies.

Tamién te podria gustar