Portada Sociedá Avientu trai nueve elementos más al patrimoniu inmaterial de la humanidá

Avientu trai nueve elementos más al patrimoniu inmaterial de la humanidá

by redacción asturnews

La llista representativa del Patrimoniu Cultural Inmaterial de la Humanidá incorporó nueves tradiciones y costumes, según anunció esta selmana pasada dende la isla surcoreana de Jeju el Comité Intergubernamental de la UNESCO. Les principales novedaes vienen de países como Arabia Saudina, Armenia, Azerbaiyán, Bangladesh, Bolivia, Bosnia y Herzegovina, Cuba y Mariña de Marfil.

La llista representativa inclúi formes d’espresión que dan testimoniu de la diversidá del patrimoniu inmaterial y contribúin a concenciar sobro la so importancia, como la tradición de los castells, les falles valencianes, el flamencu o la música de mariachis. El Comité va siguir esaminando otres candidatures d’inscripción nesta llista, de la que dende güei yá formen parte los siguientes elementos:

La ornamentación denominada al-Qatt al-Asiri ye un arte tradicional de les muyeres de la rexón de Garrar, en Arabia Saudina, consistente en decorar les parés de les viviendes y habitaciones pa güéspedes. Magar nel pasáu esta tradición yera esclusiva del xéneru femenín, anguaño los homes de diversos oficios, como diseñadores, arquiteutos y interioristas, tamién la practiquen. La UNESCO decidió incluyila a la so llista de patrimoniu inmaterial pola so contribución a la cohesión social y la solidaridá ente les muyeres de la comunidá. Amás, destaca que’l fechu de qu’esti arte tea bien estendíu nos llares garantiza la so viabilidá, y que la observación y la práctica ye esencial pa la so tresmisión intergeneracional.

El baille tradicional conocíu como “kochari”, otra de les novedaes, ta bien enraigonáu na sociedá armenia, onde los miembros de más edá de les families encarguense de tresmitir la técnica d’esta danza, que se practica nos díes festivos, a los miembros más nuevos. Amás, el “kochari” aprender nos programes oficiales d’enseñanza secundaria, en centros culturales, y esíbese de manera habitual en medios de comunicación y n’iniciatives institucionales.

Según la UNESCO, esta práctica cultural infunde a los miembros de les comunidaes un sentimientu d’identidá cultural, solidaridá y respetu recíprocu. Unos valores que, según l’organismu, facer merecedora de ser incluyida na llista representativa del patrimoniu cultural inmaterial.

La ‘dolma’, el manxar d’Azerbaiyán, ye un típicu platu que consiste nun picadiellu a base de carne, cebolla, arroz, arbeyos y especias que sirve pa iguar bocainos envueltos nuna fueya vexetal –fresca o fervida– y pa rellenar frutes o verduras. Esti manxar, pa que la so preparación riquir aprender una técnica que se tresmite de xeneración en xeneración, prepárase y esfrútase n’ocasiones especiales y xuntes sociales. Pero lo más importante pa la UNESCO ye que compartir un platu de “dolma” significa n’Azerbaiyán un símbolu de solidaridá, respetu y hospitalidá. Pa caltener esta tradición culinaria, les distintes comunidaes del país lleven a cabu múltiples actividaes que pretenden sensibilizar a la población de la importancia d’esti elementu del patrimoniu cultural.

L’arte tradicional denomináu shital pati, consiste en texer a mano esteres con fibres d’un xuncu denomináu “murta”. Esta práctica, que se lleva a cabu principalmente na rexón de Sylhet, Bangladesh, consiguió la reconocencia de los habitantes de toles demás rexones, qu’utilicen eses esteres como asientos, colchas de cama o alfombres d’oración.

La UNESCO resalta’l fechu de qu’esti tipu d’artesanía ye “una fonte d’ingresos vital pa les families que la practiquen, estrecha los venceyos ente los sos miembros y empodera a les comunidaes”. Unu de los factores que puede contribuyir a la salvaguardia, tresmisión y rentabilidá de shital pati son les cooperatives que se tán creando pa iguar estos texíos.

Otra de les tradiciones que la UNESCO decidió incluyir na so llista de patrimoniu cultural inmaterial son los percorríos rituales que tienen llugar na ciudá de La Paz, en Bolivia, mientres la Feria de la Alasita. Los participantes busquen y adquieren figurines de la bona suerte venceyaes al cultu de Ekeko, deidá aimara de la bayura y protectora de la ciudá, que son consagraes por ritualistas andinos o bendiches por sacerdotes católicos.

L’arte de trabayar la madera ye típicu d’esti conceyu norteño de Bosnia y Herzegovina, onde los ebanistes esculpen a mano muebles, oxetos decorativos y elegantes ornamentaciones con un aspeutu visual que dexa identificar la so procedencia. Esta práctica tradicional ye un elementu esencial del patrimoniu cultural de los habitantes de Konjic, “que-yos fai sentir se miembros d’una comunidá con identidá específica”, según la UNESCO. Los encargaos de salvaguardar esti arte, popularizalo y tresmitilo a les nueves xeneraciones son los propietarios de los talleres familiares d’ebanistería de la localidá.

 

Tamién te podria gustar