Portada Lliteratura Autores lliterarios piden más estímulos pa siguir escribiendo n’asturianu

Autores lliterarios piden más estímulos pa siguir escribiendo n’asturianu

by asturnet

Promocionar la llectura envede la edición y equiparar el tratamientu de la lliteratura n’asturianu al que tien la creación en castellán. Son dos propuestes qu’esti mediudía quedaron enriba la mesa de L’Academia de la Llingua Asturiana, depués de que los escritores premiaos na última edición resuelta de los concursos de la institución reclamaren una mayor atención real de les autoridaes p’hacia les lletres asturianes.

Nesti sen, los autores aconceyaos n’Uviéu llamentáronse de ser creadores d’unos llibros “que nun sabemos si tienen llectores” y denunciaron la desigualdá cola que s’atopen los escritores n’asturianu respecto a los qu’asoleyen la so obra dafechu en castellán. Según apuntó Pablo Rodríguez Medina, autor qu’acumula dellos premios en dambes llingües, les autoridaes “faen dalgo, pero non lo que debieren”, y esa galbana alministrativa provoca, por exemplu, que la Sociedá d’Autores cobre los drechos de les obres teatrales n’asturianu “mientres l’asturianu nun tá presente nos Premios Max”.

La opinión de Rodríguez Medina, qu’atribuyó a la ignorancia l’acusación de qu’hai dellos llibros “malos” espublizaos n’asturianu y precisó qu’en tóu casu tamién los hai en castellán, suscribióla el tamién escritor Xurde Álvarez, qu’alitó a los poderes públicos a potenciar, “más que a nosotros, a los llectores”, pa lo que sorrayó la oficialidá del asturianu como un primer pasu “imprescindible”.

Álvarez y Rodríguez Medina acudieron güei a la sé de L’Academia -qu’asoleyó una patente falta d’espacios p’actos con asistencia de públicu- pa recoyer los sos premios de los concursos de la institución llingüística na so edición de 2004, nos que tamién resultaron galardonaos los creadores Miguel Rojo Martínez ya Iris Díaz Trancho, y los investigadores Inaciu Hevia, Pedro Busto, Andrés Martínez, Borja Martínez, Xabiel Fernández, Trinidad Larré, Jonathan Rodríguez, Rafael Rodríguez y Xosé Lluis Campal. Les estayes de curtios cinematográficos, recoyida de material lliterario oral y narrativa, los premios quedaron ermos.

La presidenta de L’Academia de la Llingua Asturiana, Ana Cano, destacó nel actu d’entrega de los premios el puxu de los autores mozos, qu’esti añu tuvieron una estimable representación ente los premiaos.

Tamién te podria gustar