Portada Lliteratura Aurora Luque gana’l Nacional de Poesía por un llibru que canta la sensualidá

Aurora Luque gana’l Nacional de Poesía por un llibru que canta la sensualidá

by redacción asturnews

La poeta y narradora Aurora Luque (Almería, 60 años) foi reconocida esti xueves pasáu col Premiu Nacional de Poesía pola so obra ‘Un númberu finito de branos’.

El galardón, concedíu pol Ministeriu de Cultura y dotáu con 20.000 euros, empondera’l poemariu pol so «altu caláu llíricu, emocionante, esixente, tresparente, qu’asitia la so voz inconfundible como una de les grandes poetes del nuesu tiempu». Para l’autora, el premiu foi una sorpresa, por culpa de que la crítica apenes se fixo ecu de la publicación del so llibru, qu’apaeció n’una pequeña editorial lleidatana.

Pal xuráu, ‘Un numbero finito de branu’ ye «un llibru de los gozos: de la guapura, de la palabra, de lo sensual, de la vida polo xeneral». Aurora Luque afiguró na so obra la fixación recurrente pol estivu, «entendíu como contrapuntu del esistir». «El llibru fala del deséu del deséu, de la lluminosidá y del esfrute, pero tamién de la finitud que remanez pola conciencia de lo finito de los branos que nos queden por vivir. Ye una sensación agriduz», esplica la poeta.

Pal xuráu, el llibru de versos «ye un cantar al Mediterráneu y al amor pola tradición griega, que mira l’universu dende’l pasáu pa entender el presente». Luque, doctora en Filoloxía Clásica pola Universidá de Granada, trabayó en Málaga como profesora de griegu, articulista, editora y xestora cultural.

Escribió llibros como ‘Hiperiónida’, ‘Problemes de doblaxe’, ‘Carpe noctem’ o ‘Collacios de Ícaro’. Luque participa amás en delles antoloxíes y tradució a Meleagro, Safu, Catulo, Lainá, Vivien o Labé.

Nel prólogu d’esta obra, el poeta Jaime Siles define a Luque como «la más griega de toes nueses escritores modernes». El llibru ye frutu d’una invitación que-y fixo’l editor Josep Maria Rodríguez, y nél axunten poemes apaecíos en dalguna ‘plaquette non venal’, en revistes y papeles más o menos recién. «El llibru da cuenta del inesorable pasu del tiempu», argumenta la poeta y traductora.

Tamién te podria gustar