Portada Comunicación Asturies y Lleón firmen un pautu en computación cuántica

Asturies y Lleón firmen un pautu en computación cuántica

by redacción asturnews

El Centru Tecnolóxicu (CTIC) y el Centru de Supercomputación de Castiella y Llión vienen acabante apautase en desenvolver conxuntamente una llínea de trabayu en simulación de computación cuántica, pal resolvimientu de problemes hasta agora inabordables, por cuenta de la so complexidá matemática.

La física cuántica ye’l campu de la Ciencia qu’estudia’l comportamientu de la materia a nivel atómicu y subatómicu. El primer investigador en xunir la física cuántica coles sos aplicaciones na teoría de la información foi Feynman, premio Nobel de Física en 1965. Este mesmu añu (2022) l’Academia Nobel volvía galardonar col mesmu Premiu a 3 investigadores (Aspect, Clauser y Zellinger) polos sos trabayos contribuyendo a demostrar les propiedaes descrites a nivel teóricu por Feynman y que constitúin la base sobro la que se tán desenvolviendo los nuevos ordenadores cuánticos.

Una d’eses propiedaes, ye’l paralelismu cuánticu, pol cual una partícula de materia, como un electrón o un fotón, puede tener distintos estaos coles mesmes. Cuando esta propiedá aplicase na computación, ábrese un nuevu campu llenu d’oportunidaes pa poder dotar a ordenadores de nueves capacidaes d’almacenamientu y procesamientu de la información. Puede constatase en qué consiste tala evolución al ver que la computación conocida hasta agora ta basada en que la unidá mínima d’información, el bit, puede adquirir unu de dos estaos posibles nun momentu determináu, cero o unu; per otru llau la unidá mínima d’información en computación cuántica, el qubit, nun momentu dáu puede tener los dos estaos simultáneamente, esto ye, pue ser cero y unu al empar, dexando que el ordenadores cuánticos doblen la so capacidá en cada medría de qubit nel so procesador.

D’esta miente, con estos nuevos ordenadores, puede encetase el resolvimientu de problemes hasta agora inabordables, por cuenta de la so complexidá matemática, que se traducía en tiempos de solución invidables d’años, como problemes de optimización de sistemes complexos, que tienen una enorme aplicación, por casu, nes que van ser les redes eléctriques del futuru col cambéu de modelu escontra les enerxíes anovables y l’electrificación de la movilidá; na identificación d’anomalíes en conxuntos masivos de datos, con aplicación na identificación antemanada de ciberataques o na identificación d’anomalíes xenétiques nun individuu; según na simulación de molécules complexes, con aplicaciones d’impactu nel diseñu de nuevos materiales y fármacos.

El centru tecnolóxicu CTIC, allugáu nel Parque Tecnolóxicu de Xixón, cuenta con una llínea d’investigación en computación cuántica dende l’añu 2018. En collaboración col Grupu de Cuántica y Computación d’Altes Prestaciones (QHPC) de la Universidá d’Uviéu, desenvolvió un simulador d’un ordenador cuánticu de 38 qubits, denomináu QUTE, que constitúi entá a día de güei la mayor capacidá de simulación nesta materia a nivel nacional. Esti simulador, complementar con un superordenador, allugáu nes instalaciones de CTIC, que foi adquiríu col sofitu del Programes Asturies del Gobiernu del Principáu.

Tamién te podria gustar