Portada Educación Asturies va averar la Ciencia a mocedá ensin recursos con un programa de práctiques

Asturies va averar la Ciencia a mocedá ensin recursos con un programa de práctiques

by redacción asturnews
Foto: Pablo Fernández (https://www.flickr.com/photos/hadock/)

L’Asociación española pa la meyora científica va facilitar qu’alumnos de Secundaria realicen xeres en llaboratorios del CSIC y la Universidá, averando asinba la Ciencia a la mocedá ensin recursos al traviés d’un programa de práctiques.

L’artículu 44.2 de la Constitución Española diz lo siguiente: «Los poderes públicos van promover la Ciencia y l’investigación científica y técnica en beneficiu del interés xeneral». Y l’Asociación española para la meyora de la ciencia (Aeac) propúnxose cumplir con esa premisa. Asina, va dos años varios científicos del país decidieron formar esta entidá, que toma a toa España. Tratase de la primer asociación ciudadana pola Ciencia, que’l so oxetivu nun ye otru que fomentar l’interés social escontra la política científica.

N’Asturies presentabalo esta selmana unu de los socios fundador y actual investigador del Conseyu Cimeru d’Investigaciones Científiques (CSIC), Víctor Ladero: «Queremos que participen los ciudadanos comenenciudos pola Ciencia», defendió. Nesti sentíu, el conseyeru de Ciencia, Innovación y Universidá del Principáu, Borja Sánchez, reconoció qu’esta formación «ta impulsada por científicos pero ye la ciudadanía la que decide».

Unu de los proyectos que quieren promover na rexón ye’l programa ‘Científicos en práctiques’, una iniciativa que l’asociación yá punxo en marcha en Madrid y qu’agora quier impulsar nel restu de comunidaes. «Tratar d’averar la Ciencia a moces y colectivos desfavorecidos que pue que nun tengan oportunidá d’aportar a ella», esplicó Ladero. Gracies al patrociniu de diverses fundaciones van poder faer práctiques en llaboratorios del CSIC y d’universidaes. A tolos comenenciudos «va recoyése-yos nos institutos y va lleváse-yos un par de díes a la selmana a un llaboratoriu científicu real. Ellí va arreyáse-yos nos proyectos que tán llevando a cabu con pequenes xeres», apuntó.

El secretariu xeneral de la Aeac, Fidel Rodríguez, que tamién allegó al alcuentru, faló en nome del presidente d’esta entidá, Federico Mayor Zaragoza, que nun pudo asistir: «Queremos convertir lo imposible de güei en realidaes de la mañana. Que la Ciencia tenga la razón», manifestó.

Según Rodríguez, la Aeac «ye una suma d’actividaes de diversa índole, non solo d’investigación. Nun tenemos mieu a dir a rodapiellu siempres y cuando síamos coherentes no que faemos y dicimos. En tou hai Ciencia, y tenemos que saber esplicá-yla a la sociedá. Apostamos pol talentu humanu percima del marketing d’estantería», destacó’l secretariu de la entidá.

Tamién te podria gustar