Portada Sociedá Asturies pieslla l’añu con seis servicios llocales de normalización y 20 conceyos na revisión toponímica

Asturies pieslla l’añu con seis servicios llocales de normalización y 20 conceyos na revisión toponímica

by asturnet

Balance llingüísticu d’un añu. Asturies pieslla 2004 con un total de seis servicios llocales de normalización y venti conceyos implicaos na recuperación de la toponimia tradicional, depués d’un añu marcáu pola política llingüística dende’l Principáu, la controversia con Galicia, la postergación de la coficialidá y la concentración de grandes eventos en payares y avientu.

Dos de les oficines municipales de promoción del asturianu yá esistíen -Llangréu y L.lena-, pero les otres cuatro echaron a andar, con ritmu desigual y concepciones estremaes, a lo llargu del añu que güei acaba: Xixón, Siero y les Mancomunidaes del Cabu Peñes y la Comarca de la Sidra. Los cálculos de los responsables autonómicos de política llingüística pasen por doblar esi númberu en 2005, depués del interés amosáu por otros conceyos.

Magar d’ello, la cifra más bultable na recuperación del asturianu dende l’ámbitu llocal dióla la Xunta Asesora de Toponima, que tres de la so constitución nel mes de mayu fue quien a movilizar a venti conceyos nos sos primeros siete meses de vida. Esa ye la cantidá d’ayuntamientos qu’hasta agora solicitaron la recuperación oficial de los sos nomes de llugar en llingua asturiana, nun procesu qu’inda nun algamó en nengún de los casos el pasu final: la ‘oficialización’ de los topónimos pol Conseyu de Gobiernu.

La XXV Selmana de les Lletres Asturianes cellebróse en mayu, nes feches habituales del eventu, con una riestra d’actos n’alcordanza del escritor xixonés Andrés Solar y baxo’l sempiternu signu de la división na reivindicación llingüística. Ensin embargu, la novedá de 2004 llegó nos meses finales del añu: Conceyu Bable recibió durante seis díes un homenaxe pol so 30 aniversariu en payares, Xixón entamó nesi mesmu mes unes xornaes pioneres sobro normalización nel ámbitu llocal y Llangréu garró’l relevu con una selmana dedicada a la llingua asturiana.

El caberu fin de selmana de payares acoyó amás la primer Xunta d’Escritores n’asturianu que se cellebraba depués de seis años ensin cónclaves, alpenes cuatro díes depués que l’Academia de la Llingua denunciara la ‘galleguización’ del occidente pola vecina Galicia, que ta acabante aprobar un plan pa espardir l’idioma gallegu na comarca Navia-Eo.

Too ello queda asolombrecío poles declaraciones que la conseyera de Cultura, Ana Rosa Migoya, fizo esta mesma selmana a la Cadena Ser, nes qu’avanzaba que los socialistes -grupu mayoritariu nel Parlamentu autonómicu- opondránse dafechu a incluyir la coficialidá na inminente reforma del Estatutu d’Autonomía y apostarán por una promoción del asturianu en nengún casu cola oficialidá nel horizonte.

Diez referencies cronolóxiques

7 mayu. Manifestación n’Avilés del Día les Lletres

18 mayu. Constitución de la Xunta de Toponimia

18 xunu. El Gobiernu prepara’l Plan de Normalización

11 payares. Xornaes de normalización en Xixón

16 payares. Una alusión del Príncipe dispara les ventes de Berta Piñán

22 payares. L’Academia denuncia ‘galleguización’ nel occidente

23 payares. Realcuentru de fundadores de Conceyu Bable

2 avientu. Especialistes europeos clamen pol asturianu n’Uviéu

9 avientu. Balance de la Xunta d’Escritores

28 avientu. Los socialistes opondránse a la coficialiá

Tamién te podria gustar