Portada Fiestes Asturies ‘arde’ na nueche de San Xuan a los sones de música folk y con menos fogueres de barriu

Asturies ‘arde’ na nueche de San Xuan a los sones de música folk y con menos fogueres de barriu

by asturnet

Asturies quema esta medianueche lo vieyo de tou un añu a ritmu de música folk. El gaiteru escocés Fred Morrison, los británicos Flook! y los asturianos Felpeyu, N’Arba y Chus Pedro Suárez pondrán l’embruxu musical nuna nueche de San Xuan marcada pol declive de la multitudinaria cita de Tresona y pola progresiva perda de les pequeñes fogueres de barriu.

Nel casu de la foguera corverana, que venía axuntando a miles de persones a la vera l’embalse de Tresona, la folixa entamará al rodiu de les 22 hores coles actuaciones previstes de Fred Morrison y Jamie McMenemy, Ástura y Cántara Folk, depués d’una prollongada engarradiella ente l’alcaldía del conceyu y les asociaciones cíviques corveranes que se resolvió ‘in extremis’ con una recoyida de firmes qu’obligó al Conceyu a recular na so decisión de suprimir la folixa. Magar d’ello, el baxu perfil del cartel d’esti añu y del númberu de grupos participantes fai pensar, según les asociaciones que defenden la foguera, en que la d’esta nueche pue ser la cabera fiesta de San Xuan en Tresona con sofitu municipal.

Uviéu, pel so llau, centra les actividaes nocherniegues na plaza de la Catedral, con un conciertu de Fred Morrison -que fai doblete- previu a la quema de la foguera y un recital de N’Arba darréu seyan visibles les primeres llaparaes. Na primer de les dos ciudaes más poblaes d’Asturies, Xixón, grupos folclóricos encargaránse del tradicional enramáu de fontes antes de l’actuación que’l veteranu cantante entreguín Chus Pedro Suárez ufrirá a partir de les 23 hores na playa de Poniente.

Tamién na zona central, Llugones revélase como una cita de San Xuan apta pa los siguidores de les cellebraciones tradicionales: Deportes autóctonos y una amuesa de tonada abrirán una tarde que va rematar con un doble conciertu de les bandes Felpeyu y Flook! darréu que se prenda la foguera.

No estrictamente festivo, la conmemoración popular de San Xuan vien marcada esta nueche pola progresiva perda de pequeñes fogueres de barriu que tradicionalmente entamaben y prendíen los vecinos más mozos, declive qu’alcuentra reflexu más ampliu en dalgunos conceyos como Ayer, onde nun hai nenguna convocatoria oficial de foguera pa güei.

Mieres cellebrará San Xuan con un conciertu d’Albertucho y Mojo Project, y Llangréu dexará la iniciativa a les estremaes sociedaes vecinales de Festexos. Avilés prenderá la so foguera nel parque’l Muelle, Castrillón fará lo propio n’Arnao y Piedres Blanques, Gozón acudirá a la playa de La Ribera y Sotu’l Barcu prenderá’l fueu nel puertu de L’Arena. Nel oriente d’Asturies, Ribesella centra les cellebraciones con una foguera de grandes dimensiones, y nel occidente les fogueres espardiránse per tolos conceyos.

Tamién te podria gustar