Portada Europa Asoléyase’l Manifiestu de la mocedá poles llingües robláu en Vitoria-Gasteiz

Asoléyase’l Manifiestu de la mocedá poles llingües robláu en Vitoria-Gasteiz

by asturnet

Mocedá falante de llingües minoritaries y minorizaes d’Europa aconceyámonos en Vitoria-Gasteiz ente los díes 19 y 22 de xunetu del 2011, y alcordamos:

1. Toles llingües son iguales por naturaleza y, por ende, toes deben tener los mesmos derechos y deberes, y les mesmes oportunidaes d’usu.

2. Les nuestres llingües conformen la nuestra identidá y, por ello, nun vamos renunciar a elles y adoptar formes de pensamientu únicu. La nuestra riqueza ye la nuestra identidá.

Les nuestres mas y pás dexáronnos la meyor de les herencies, un patrimoniu cultural y llingüísticu al que nun vamos a arrenunciar, per contra, va ser la riqueza que dexemos a xeneraciones futures.

3. Comprometémonos a utilizar, defender y potenciar les nuestres llingües en tolos ámbitos de la vida. Amás, comprometémonos a allegar los nuestros idiomes a aquelles persones que nun los conocen y xenerar actitúes positives p’hacia ellos.

4. Demandamos a les autoridaes el reconocimientu llegal de toles llingües en condiciones d’igualdá.

De la mesma manera, la defensa y promoción de tolos idiomes, el derechu a una Educación íntegra nes nuestres llingües y la esistencia d’unes polítiques llingüístiques qu’aseguren l’usu en tolos ámbitos. Defendemos l’intercambiu llingüísticu y cultural porque les nuestres llingües contribúin a la sostenibilidá y a la bayura mundial, sumen y non resten. Somos el futuru.

Les nuestres llingües son el futuru.

El futuru escomienza güei.

Testu orixinal asoleyáu en gallegu, bretón, vascu, catalán, occitanu, castellán ya inglés

Tamién te podria gustar