Portada Hestoria Asociaciones de Turón piden recuperar l’alcordanza de personaxes destacaos na hestoria local

Asociaciones de Turón piden recuperar l’alcordanza de personaxes destacaos na hestoria local

by asturnet

Una decena de colectivos sociales y culturales y les asociaciones de vecinos del vai de Turón xúntense nuna iniciativa cola que quieren recuperar de la memoria hestórica a una serie de personaxes que d’una manera o d’otra destacaron poles sos vides al serviciu de la comunidá. Líderes obreros o ciudadanos comprometíos coles meyores o la cultura del vai tán ente los nomes propuestos al conceyu de Mieres pa la so recuperación.

La práctica totalidá de les asociaciones del Vai de Turón respaldan la iniciativa que pretende “poner fin al abandonu de la desmemoria” y “escomenzar a reconocer el trabayu, el compromisu y la trayectoria personal de dalgunos de los nuestros ciudadanos a lo llargo de la historia recié d’esti pueblu”, afirma l’escritu empobináu al Ayuntamientu. Pa les asociaciones “la ciudadanía del Vai de Turón caracterizóse pola so capacidá de trabayu, organización colectiva y compromisu alrodiu valores como la xusticia social o la meyora de la calidá de vida nesti territoriu”. Los colectivos sumaos a la iniciativa afirmen que nesi sen “va siendo hora reconozamos non namás con palabres sinón tamién con dellos xestos, decisiones cencielles pero con un importante significáu”. Ente elles enmárcase la de solicitar al conceyu de Mieres que “ponga en marcha un procesu de recuperación de la memoria colectiva que nos permita algamar esti oxetivu de forma plural y xenerosa”. Nun primer pasu, van proponer a l’administración local una iniciativa que permita reordenar dalgunos espacios urbanos reconociendo la trayectoria y el compromisu de dellos de los turoneses exemplares, una propuesta que permita agradecer esti compromisu dando el so nombe a calles y espacios públicos.

Los nomes propuestos son los de Manuel d’Eduviges, dirixente socialista y mineru, que foi alcalde de Mieres en 1916. Ceferino Álvarez Rey, ye otru de los nomes propuestos, destacáu militante comunista, participó na revolución d’ochobre del 34 y después esilióse a Francia, onde vivió vinculáu a les actividaes del Partíu Comunista. Miguel Olivar, personaxe implicáu en múltiples iniciatives populares de Turón, ente elles el Club Deportivu Turón y la Sociedá de Festeyos, tamién ta ente los nomes propuestos pa la so recuperación. El médicu José María Rodríguez Hevia, fundador del colectivu “Mejoras del valle” y Sabino Fernández del Viso, entamador de diverses empreses locales en defensa de la zona y editor de la publicación “Ecos del Valle”, son los otros nomes d’esta llista pa que se remembren pol so compromisu cívicu.

Las organizaciones del Valle han elegido un momento oportuno, en estos momentos se están desarrollando obras e inversiones que van a recuperar partes importantes del espacio urbano al mismo tiempo que permitirán poner en marcha nuevos equipamientos. Además, en los últimos meses también han concluido algunas obras que han contribuido a generar nuevas áreas urbanas.

Tamién te podria gustar