Asina va ser la gala de los premios Goya

02 febreru 09:16 2018 Imprimir

Los premios del cine español yá calecen motores pala gala d’esti sábadu 3 de febreru que va tener llugar una vegada más nel Madrid Marriott Auditorium Hotel.

Los Goya algamen el so 32ª edición n’una ceremonia que podrá siguise en directu a partir de les 22 hores pola 1 de TVE y na que los populares humoristes Joaquín Reyes y Ernesto Sevilla van estrenase con “muncha ilusión” como anfitriones. Dambos van tomar el relevu del tamién humorista y actor Dani Rovira, que s’encargó d’exercer el papel de maestru de ceremonies mientres les trés ediciones anteriores. Los dos miembros de Rapacería Nui yá grabaron dellos spots previos a la celebración nos que puede apreciase el tonu d’humor col que pretenden entretener a l’audiencia mientres les daqué más de dos hores y media que va durar l’eventu.

Lo que tienen claro ye que va a a ser un alcuentru onde se va a dexar nun segundu planu la política y va alzase la voz al discursu feminista que tantu ecu ta teniendo desque se desataparen los casos d’abusos sexuales perpetaos pol productor Harvey Weinstein en Hollywood. “nun vamos ser especialmente críticos con nada. Vamos Ser fieles al nuesu humor, y el nuesu humor nunca foi críticu: somos más bien astractos, surrealistes”, indicó Sevilla.

El movimientu MeToo y la plataforma ‘Time’s Up’ tuvieron percorriendo les principales ceremonies cinematográfiques tantu nacionales como internacionales para dar sofitu a les víctimes d’abusos y pa esixir los mesmos salarios y les mesmes condiciones llaborales que los homes que trabayen na industria del espectáculu. Asina que, siguiendo esti cercu, lo más probable ye que la nueche nun tea exenta de discursos reivindicativos.

Va destacar nesta edición la riqueza idiomática de les nomaes a meyor película: euskera, inglés, catalán y español. La película con más candidatures ye la producción rodada en euskera Handia, que cunta con 13 nominaciones y que narra la hestoria basada en fechos reales del xigante de Altzo, un mozu qu’empezó a crecer a los 20 años y percorrió el mundu al pie de el so hermanu en busca de fortuna. Isabel Coixet y La llibrería, rodada n’inglés, opten a 12 cabezonos, ente ellos a meyor director y actriz, por treslladar con delicadeza a la gran pantalla la novela homónima de Penelope Fitzgerald . Sígen-y L’autor, con 9; la ópera prima en catalán de Carla Simón Estiu 1993, con 8, y la cinta de terror sobrenatural Verónica, de Paco Plaza, con 7.

Coixet, única muyer nomada na categoría de meyor director, va tener como rivales a Manuel Martín Cuenca (L’autor); Aitor Arregi y Jon Garaño (Handia) y Paco Plaza (Verónica).

Nathalie Poza (Nun sé dicir adiós), Penélope Cruz (Loving Pablo) , Maribel Verdú (Abracadabra) y Emily Mortimer (La llibrería) compiten por consiguir el goya a la meyor actriz. Xuna categoría que na so aguada masculina cuenta coles cares de Javier Bardem (Loving Pablo), Javier Gutiérrez (L’autor), Antonio de la Torre (Abracadabra) y Andrés Gertrudix (Morrer).

Carla Simón ye la meyor asitiada pa faese col premiu a la meyor dirección novel a la que tamién aspiren Sergio G. Sánchez (El secretu de Marrowbone); Javier Ambrossi y Javier Calvo (La llamada) y Lino Escalera (Nun sé dicir adiós). Simón tamién podría llevase’l Goya al meyor guion orixinal nuna sección na que s’atopen Pablo Berger (Abracadabra); Aitor Arregi, Andoni de Carlos, Jon Garaño y José Mari Goenaga (Handia) y Fernando Navarro y Paco Plaza (Verónica).

El Goya al meyor actor de repartu dirá parar a unu d’estos cuatro nomaos: José Llixu (Abracadabra), Antonio de la Torre (L’autor), David Verdaguer (Estiu 1993) y Bill Nighy (La llibrería). Adelfa Calvo (L’autor), Anna Castillo (La llamada), Belén Cuesta (La llamada) y Lola Dueñes (Nun sé dicir adiós) son les candidates a consiguir la estauína a la meyor actriz de repartida.

La presidenta de l’Academia, Yvonne Blake, va ser la gran ausente de la gala por cuenta de que ta recuperando del ictus que sufrió a primeros d’añu. Van Ser Nora Navas y Mariano Barrosu, vicepresidenta segunda y vicepresidente primeru, quien van asumir la llectura del tradicional discursu nel que l’Academia repasa lo que foi l’añu pal sector del cine.

  Categories: