Portada Sociedá Arranquen les V Xornaes Culturales de Castilletes y Carbón

Arranquen les V Xornaes Culturales de Castilletes y Carbón

by asturnet

Per quintu añu consecutivu, la Fundación Nuberu y l’Ayuntamientu de Llangréu organicen les xornaes culturales De Castilletes y carbón. Trátase de la edición quinta d’una actividá de dinamización cultural qu’estes dos entidaes ponen en marcha como consecuencia del conveniu de collaboración firmáu ente elles. Estes xornaes culturales xiren alredor de les interrellaciones ente cine, mina, música, lliteratura, economía, gastronomía… y s’articulen nun ciclu de películes, Baxando a la Galería, una serie de ponencies sobre estos temes, Los Xueves de Castilletes y Carbón, y un conciertu del grupu Nuberu’l día de Santa Bárbara. Esti miércoles arranca la primer proyección.

D’esta forma, Baxando pa la galería ponse en marcha esti miércoles 1 d’ochobre cola proyección de la película Bernabé, primer llargometraxe n’asturianu, dirixíu por Pablo Casanueva y protagonizáu por Fernando Martínez. Bernabé va echase’l miércoles nel cine Felgueroso de Sama a les 20:00 hores, la entrada ye de baldre.

Esta película ye’l primer llargometraxe rodáu dafechu n’asturianu, xira al rodiu de la historia de la figura del míticu bandoleru llaniscu Bernabé Ruenes. Bernabé yera un llaniscu, natural del llugar de Turanzas, que nunca nun s’identificó con corrientes polítiques, yera un paisanu normal. Nel añu 1946 foi a la mili y dende esi momentu tolos acontecimientos pasaron mui apriesa. Saltó una guardia, tuvo una pelea con un soldáu y acabó viendo como un conseyu guerra lu condenaba a cadena perpetua. Pa evitar esta condena tuvo qu’echase al monte, esti fechu marcó l’empiezu de munches peripecies pela zona oriental asturiana que tovía tán na memoria de los más mayores y nes que se xunta, davezu, la lleenda cola propia realidá de los fechos.

Tamién te podria gustar