Portada Sociedá Areces califica d’artificial la polémica sobre la fala del Navia-Eo

Areces califica d’artificial la polémica sobre la fala del Navia-Eo

by asturnet

El presidente del gobiernu asturianu Vicente Álvarez Areces declaró esti martes 18 en A Veiga que la polémica remanecida énte los últimos intentos de galleguización de la fastera de Navia-Eo ye “artificial” y que se trata de “un conflictu inesistente que nun afecta al conxuntu de la población, porque n’Asturies hai una idea de convivencia amplia cola comunidad vecina”.

Areces fexo estes declaraciones nel cursu d’una visita pelos conceyos de Os Ozcos, El Franco y A Veiga. El presidente del Principáu dixo que “la fala y el gallego tienen mirar al futuru y crear convivencia, ensin necesidá de nengún conflictu”, porque según aseguró “n’Asturies tol mundu reconoz la fala y en Galicia tán arguyosos d’un idioma guapísimu», añadió.

Mientres Álvarez Areces facía estes declaraciones los galleguistes de l’asociación Abertal, afirmaben na sección comarcal que xestionen nel diariu dixital Vieiros.com Galicia Hoxe que los pronunciamientos de conceyos de Navia-Eo gobernaos pol PP contra la galleguización d’esta fastera busquen truñar contra’l PSOE, ERC , y contra Galicia: “la estratexa tá más que clara, truñar contra Galiza, ERC y de pasu contra’l PSOE asturianu pol apoio de ERC a nivel estatal, cuando el PP lo único que defende ye la imposición de la llingua española y declarase contrariu a la oficialidá del asturianu y del gallegu d’Asturies.

L’asociación Abertal, de la ye cabezaleru el representante de l’Academia Galega en Navia-Eo Carlos Varela afirma nel mencionáu disriu dixital que “resulta indesplicable qu’un partíu como’l PP que nunca fizo nada pol gallego d’Asturies agora s’amuese’l so defensor xunto cola idea interesada y terxiversada de l’asturianía defendida por grupos minoritarios radicales como Andecha Astur o la defenestrada Academia de la Llingua Asturiana”. Pa los galleguistes d’Abertal declaraciones institucionales como la fecha pol conceyu de Santiso d’Abres contra los intentos d’esparder l’idioma de la comunidá vecina son frutu de l’actitú personal de los dirixentes políticos: “son surrealistes les desplicaciois de l’alcaldesa de Santiso, maestra en Lugo, y qu’arrastre tamién a otros grupos como’l PSOE”, afirmen los galleguistes del Navia-Eo pa los que “esta situación sería impensable col antigu alcalde (de Santiso) Jesús Ferreiro o con dirixentes del PP como Rozada”.

Santiso d’Abres y Cuaña fueron los primeros conceyos d’Entrambasaguas en pronunciase institucionalmente contra la galleguización del estremu occidente. Nos prósimos díes otros conceyos de la zona podíen siguir los mesmos pasos.

El PP asturiano contra el galego de Asturias

Tamién te podria gustar