Portada Hestoria Apaecen más d’un millón de sellos incautaos pol franquismu al Conseyu Soberanu d’Asturies y Lleón

Apaecen más d’un millón de sellos incautaos pol franquismu al Conseyu Soberanu d’Asturies y Lleón

by asturnet

Ente ochobre y payares de 1937 les tropes franquistes qu’entraben en Xixón, incautaraon nel llar de la Conseyería de Facienda del Conseyu Soberanu d’Asturies y Lleón, más d’un millón de sellos, que dempués fueron almacenaos fuera d’Asturies. En 1987 fueron precintaos nun armariu y agora y gracies a la petición d’un investigador, sacáronse ya inventariáronse, afayando alredor d’un 1.100.000 sellos.

Les estampes tán nel “Centru Documental de la Memoria Hestórica” de Salamanca, según informó’l Ministeriu de Cultura y hai 19 tipos distintos de diseños, con un valor que podría superar los seis trés millones d’euros nel mercáu filatélicu.

Los motivos de los sellos son diversos: ún d’ellos presenta na mitad superior un barcu pesqueru navegando p’hacia la izquierda y rede, y la mitá inferior a un agricultor arando con dos gües, aludiendo a la dualidá campu-costa del territoriu. Otru grupu de sellos presenta na mitá superior una carabela navegando haza la derecha ente dos palmeres, y na mitá inferior figura una plantación de tabacu. Otros temes qu’apaecen son el yunque, la paleta y pinceles de pintor, el farol, el símbolu de Mercuriu y espigas, dalguna inclúi proclames polítiques antifacistes.

La formación política Andecha Astur declárense a favor “de la devolución integra de tolos materiales y documentos incautaos n’Asturies demientres la guerra civil y que conformen parte del patrimoniu historicu del Pueblu Asturianu”.

Sobre’l conxuntu filatélicu de más d’un millón d’unidaes consideren “que ye la mayor amuesa de la nuesa producición filatelica propia y consideramos que la coleición tien que tornar a Asturies d’onde enxamás debió salir”, asina que reclamen al Gobiernu d’Asturies que camuden la so actitú, yá que pa los independentistes “dende’l “Principado” nun fain un res pola recuperación de parte tan importante del nuestru patrimoniu históricu y por contra la so posición siempres foi d’un provincianismu insultante”.

Tamién te podria gustar