Antón García lleva’l Premiu Xosefa de Xovellanos y Ángeles Carbajal l’Acebal de Poesía

26 10:04 2014 Imprimir

La Conseyería d’Educación, Cultura y Deporte vien de fallar esti martes 25 de payares los premios lliterarios en llingua asturiana pal añu 2014: la 35.ª edición del Premiu «Xosefa Xovellanos» de Novela, que fora parar a Antón García y la 20.ª edición del Premiu «Xuan M.ª Acebal» de Poesía pala escritora Ángeles Carbajal. Primero ya diera a conocer los ganadores de la 20.ª edición del Premiu «Máximo Fuertes Acevedo» d’Ensayu, la 7.ª edición del Premiu «María Josefa Canellada» de Lliteratura Infantil/Xuvenil, y la 6.ª edición del Premiu «Alfonso Iglesias» de cómic.

Al Xosefa Xovellanos podíen presentase noveles en llingua asturiana de tema, xéneru y estructura llibres, con una estensión mínima de setenta y cinco páxines, siempres que foren inédites y non premiaes n’otros concursos. El xuráu encargáu de valorar les obrespresentaes tuvo presidíu pola directora xeneral de Política Llingüística, Ana M.ª Fueyo Llaneza, y cuntó con persones rellacionaes cola lliteratura asturiana como los escritores Pablo Rodríguez Medina, ganador de la edición anterior del gallardón, Ana Vanessa Gutiérrez, Roberto González-Quevedo y Paz Fonticiella, amás del técnicu en materia llingüística Xosé Miguel Suárez Fernández.

El xuráu decidió por mayoría conceder el Premiu a la novela titulada Crónica de la lluz y la solombra, destacando “l’habilidá pa narrar el sucesu central de la hestoria dende múltiples puntos de vista y la maestría nel manexu de rexistros llingüísticos colos que s’algama un ritmu bien llográu”. El testu presentóse col seudónimu “Escudiella”. N’abriendo la plica, l’autor ganador resultó ser Antón García.

Antón García (Tuña, Tinéu, 1960) ye poeta, narrador y traductor, amás d’estudiosu de la lliteratura asturiana. Na so obra destaquen los títulos de narrativa El viaxe (1988) y Díes de muncho (1998), colos que yá ganó’l Premiu «Xosefa Xovellanos» nes sos ediciones séptima y decimoctava. Llevó amás el Premiu «Teodoro Cuesta» de Poesía en 1995 y otros como’l de la Crítica o’l «Fernández Lema».

La so poesía completa apaeció nel volume La mirada aliella (2007). Otra manera, Antón García foi tamién fundador de les editoriales Tsibros del Frou y Ediciones Trabe, y anguaño dirixe la revista asturiana de cultura Campo de los patos.

Al Xuan María Acebal de poesía podíen presentase poemarios de tema, xéneru y estructura llibres escritos en llingua asturiana con una estensión mínima de quinientos versos, siempres que fueren inéditos y non premiaos n’otros concursos.

Un xuráu presidíu por Ana M.ª Fueyo Llaneza, directora xeneral de Política Llingüística, y del que formaben parte los escritores Pablo Texón y Sofía F. Castañón; y el filólogu de la Dirección Xeneral de Política Llingüística, Luis Casteleiro, decidió por unanimidad conceder el premiu al poemariu tituláu L’aire ente la rama, destacando, según consta nel acta, «la voz personal y madura con que se va construyendo un poemariu harmónicu y de gran intensidá rítmica». Abierta la plica, l’autora ganadora resultó ser Ángeles Carbajal.

Ángeles Carbajal (Argüelles, Siero, 1959) ye llicenciada n’Hestoria del Arte pola Universidá d’Uviéu. Collaboradora de la revista Clarín y directora de talleres lliterarios entamaos pol Conceyu d’Uviéu o Caxastur, ye autora de los poemarios en castellán La caligrafía de la distancia (1993) y La sombra de otros días (2002), y del poemariu n’asturianu En campu abiertu, col que llogró nel 2012 el Premiu «Teodoro Cuesta» de Poesía que convoca’l conceyu de Mieres.

  Categories:
Loading Facebook Comments ...