Portada Plástiques Àngels Ribé algama’l Premiu Nacional d’Artes Plástiques 2019

Àngels Ribé algama’l Premiu Nacional d’Artes Plástiques 2019

by redacción asturnews
Angels Ribe - Foto: Kippelboy (https://commons.wikimedia.org/wiki/User:Kippelboy)

El xuráu del Premiu Nacional d’Artes Plástiques correspondiente a 2019 propunxo, por unanimidá, la concesión d’esti galardón a l’artista Àngels Ribé. El galardón, concedíu pol Ministeriu de Cultura y Deporte, ta dotáu con 30.000 euros.

El xuráu indicó nel fallu al respective de la obra de Ribé que “el so cuerpu ye’l principal articulador d’acciones desaxeradamente meditaes nes que los elementos y procesos de la naturaleza adquieren un papel central”. “La so obra ye un referente para les xeneraciones d’artistes posteriores”, añedió. Tamién motivó la so propuesta “pola so trayectoria centrada na esperimentación, pionera de les práctiques conceptuales de los años setenta”. “Realizó acciones, instalaciones y performances nel contestu internacional del arte, cola reivindicación de xéneru y la reflexón sobro l’espaciu. A partir de los años ochenta, investiga dende la pintura y les obres escultóriques con neón y lluz”, apuntó.

Àngels Ribé (Barcelona, 1943), considerada una artista conceptual, empecipió la so producción a finales de los años sesenta con acciones, instalaciones y performances cola lluz y la solombra, el cuerpu y l’espaciu como protagonistes. Ente 1966 y 1969 vivió en París, onde estudió socioloxía y cerámica y exerció d’ayudante de Piotr Kowalski y, en 1972, instalar en Chicago y Nueva York, onde espunxo con artistes como Vito Acconci, Laurie Anderson, John Baldessari, Hans Haacke, Gordon Matta-Clark, Martha Wilson y Hanna Wilke, ente otros.

Nos años ochenta, tornó a Barcelona, onde se dedicó fundamentalmente a la pintura y, yá nos años noventa, a realizar obres escultóriques con neón y lluz ensin escaecer nunca’l componente volumétrico. Al pie de artistes como Eugènia Balcells, Eulàlia Grau, Sílvia Gubern, Fina Miralles o Olga Pijoan, el so trabayu artísticu tuvo bien presente la llucha de xéneru de los años setenta, cuando’l trabayu creativu de les muyeres yera entá poco visible. Mientres un tiempu robló como ‘A. Ribé’ pa evitar tou xuiciu a priori sobro la so identidá de xéneru.

Les acciones de Àngels Ribé utilizaben el mesmu cuerpu y l’espaciu como elementos de busca y esperimentación. Grababa fenómenos naturales provocando un choque ente naturaleza y acción humana. A partir d’equí, el so trabayu amosó un marcáu interés polos comportamientos mentales y los mecanismos de la percepción.

Tamién te podria gustar