Portada Política Andecha Astur pide al Gobiernu asturianu que sigua los encamientos del Conseyu Européu

Andecha Astur pide al Gobiernu asturianu que sigua los encamientos del Conseyu Européu

by asturnet

Andecha Astur valora positivamente l’informe del Conseyu européu sobre llingües minorizaes nel Estáu español “no referente al Asturianu yá qu’amuesa internacionalmente la falta d’interés del gobiernu asturianu y español na conservación de la llingua”.

La institución europea dexa, p’AA “perclaro” que ye necesaria la oficialidá de la Llingua asturiana y encamienta al gobiernu asturianu a facela oficial y fai delles recomendaciones pa meyorar la grave situación de la Llingua.

Andecha Astur encamienta’l gobiernu “a siguir los encamientos de la institución europea tocantenes a la protección de la llingua asturiana entamando pola propia oficialidá”. D’otra miente AA cree que’l gobiernu asturianu “debería avergoñase de les graves discriminaciones qu’indica l’informe”.

Pa Andecha Astur ye intolerable dafechu “que nos informes periódicos que l’alministración asturiana mandó al Conseyu mintiera deliberadamente y se punxere como escusa una falsa falta d’estandarización del asturianu y de una lliteratura fayaiza pa caltener la non oficializala, intentando con ello disimular que la motivación real de la non oficialidá de la llingua d’Asturies ye namás que política, una política xenocida, culturalmente falando, que namás busca la muerte lenta de la Llingua Asturiana, que como toles demás ye patrimonio cultural universal”.

Andecha Astur tamién quier señalar la responsabilidá tamién del gobiernu español “por nun cumplir los alcuerdos que firma, según el propiu informe y quier felicitar a l’Academia de la Llingua Asturiana, lo mesmo que tamién fai’l Conseyu Européu, pol so llabor demientres tos estos años por dotar a la nuesa llingua de tolos preseos pa la so estandarización”.

Informe completu del Conseyu d’Europa

Tamién te podria gustar