Portada Conceyos Andecha Astur celebra’l cambiu de nome de les cais afectaes pola Llei de Memoria Hestórica en Noreña

Andecha Astur celebra’l cambiu de nome de les cais afectaes pola Llei de Memoria Hestórica en Noreña

by asturnet

Andecha Astur de Noreña celebra les propuestes presentaes pa camudar los nomes de casi según la Llei de Memoria Hestórica, y piden que les nueves denominaciones seyan n’asturianu, “en reconocimientu a la nuesa llingua y cultura asturianes, victimes tamién de la política uniformizadora y aculturizadora del franquismu”.

Dende Andecha Astur consideren necesarios los cambios “anque lleguen bastante tarde, siendo más bien frutu d’una imposición llegal, que de la voluntá política de quitar honores a facistes, dalgo que yá se podría y debería facer va bastantes años”. Andecha ve necesario agora la investigación “de la represión a los y les noreñenses y la dignificación de les victimas del Franquismu nel nuestru conceyu”.

Andecha Astur ta d’alcuerdu col informe d’espertos no que se refier a los cambeos propuestos y la pitición a la ilesia de la retirada de la placa “a los caidos por dios y por españa” qu’exhibe na so fachada. Nesti sen, Andecha pide, otra vuelta, al Ayuntamientu que faga tolos tramites posibles pa qu’esta placa honorífica desapareza de la via pública. De igual manera, consideramos necesario siguir buscando documentación de cara a elliminar del caleyeru la cai de “doña Ramona” que tuvo como únicu méritu “ser la muyer noreñense del militar golpista Camilo Alonso Vega”.

De toes formes, Andecha Astur considera que les nuevas denominaciones de les cais deberíen tar na llingua de los noreñenses y asturianos, dalgo poco o nada frecuente nel caleyeru noreñense, quedando cai “de la Llibertá”, “Xardines del Ayuntamientu” y “de la Concordia”, esta última coincidente n’ambes llingües. Amás d’avanzar na normalización del idioma, sedría tamién un reconocimientu a la nuesa llingua y cultura, victimes de la política uniformadora y aculturizadora del franquismu.

Tamién te podria gustar