Portada Educación Ana Cano pide menos inxenuidá y más convencimientu al Principáu na tema la especialidá docente de Llingua Asturiana

Ana Cano pide menos inxenuidá y más convencimientu al Principáu na tema la especialidá docente de Llingua Asturiana

by asturnet

Nuna rueda de prensa urxente convocada tres de la negativa del ministru Wert a reconocer la especialidá docente de Llingua Asturiana pal profesoráu de secundaria, la presidenta de l’Academia de la Llingua Asturtiana, Ana Cano, pidía esti día menos inxenuidá y más convencimientu al Principáu nesta tema y desixía que se negocie al más altu nivel la cuestión.

Ensin facer crítica denguna a la Diretiroa Xeneral de Desarrollu Currícular, Victorian Fernández, que presentó la cuestión al Ministeriu d’Educación na Conferencia Sectorial ayeri, Ana Cano pidió que fore la COnseyera y non la Direutora, recién nomada, la que negociare l’asuntu col Ministeriu.

Na rueda de prensa, Ana Cano tenía al llau a Xosé Antón González Riañu qu’esclarió que’l Ministeriu “namái da’l preste, porque la competencia y el presupuestu pa reconocer la especialidá son d’Asturies, colo que namái ye negocialo amosando convencimientu”.

Na rueda de prensa Ana Cano dió ellctura a un comunicáu de l’Academia onde s’afitaba que darréu de lo anterior, “L’Academia de la Llingua Asturiana, cumpliendo’l so deer institucional de tutela de los derechos llingüísticos de los asturianos, quier manifestar lo siguiente:

1.Ye inconcebible dafechu que’l profesoráu de Llingua Asturiana de toles estayes educatives tenga una formación universitaria oficial y homologable a la del restu de profesionales docentes y nun tenga, ensin embargu, reconocida la especialidá pa poder participar en concursos d’oposición o tresllaos n’igualdá de condiciones que les de los otros coleutivos docentes.

2.Ye llamentable que la defensa de la petición asturiana nun se fixere al nivel de la importancia que correspuende a esta demanda histórica del sistema educativu n’Asturies. L’Academia alvirtió a la Sra. Conseyera, reiteradamente y en tiempu, nel sen de qu’un tema tan delicáu como esti esixía una xestión personal y decidida de la propia titular de la Conseyería.

3.Ye una gran inxenuidá –o otra cosa– camentar que’l Ministeriu va dicir que sí, de mano, ensin una negociación fecha con convicción per parte del Gobiernu d’Asturies, na que s’argumente con datos educativos (alumnáu, centros, profesores, etc. a los qu’afecta esta decisión) la necesidá de la demanda.

4.Ye inconcebible que’l Gobiernu del Principáu d’Asturies se conforme con un «non» –con que «Wert dixo non»–. Esta primer negativa nun tien por qué ser definitiva, sinón qu’hai que siguir negociando y argumentando pa que’l Ministeriu entre en razón y rectifique.

L’Academia, llueu de lo anterior, entiende que de nengún mou se pue dar por zarrada esta cuestión, sinón que’l Gobiernu d’Asturies, al máximu nivel, ye dicir la Sra. Conseyera d’Educación o, inclusive, el Sr. Presidente del Principáu, D. Javier Fernández, tien que retomar la iniciativa y solicitar, con calter d’urxencia, un alcuentru específicu y billateral col Ministeriu pa solucionar definitivamente esta cuestión. Esto ye una responsabilidá del Gobiernu d’Asturies y nun pue haber equí dexación de funciones.

L’Academia de la Llingua Asturiana, nel so casu, ufiértase pa participar nesti alcuentru (Ministeriu-Principáu) pa encontar téunicamente la discusión y ver de llograr una redaición afayadiza del Decretu d’Especialidaes que respete los intereses profesionales del profesoráu de Llingua Asturiana”.

Tamién te podria gustar