Portada Sociedá Ana Cano denunció la discriminación del asturianu na programación de la TPA

Ana Cano denunció la discriminación del asturianu na programación de la TPA

by asturnet

La presidenta de l’Academia de la Llingua Asturiana, Ana Cano, denunció nunes declaraciones a l’axencia Europa Press, la situación de discriminación na que ta l’asturianu nel módelu de programación de la Televisión Pública del Príncipáu d’Asturies. Según la másima responsable de l’ALLA la TPA habría emitir a lo menos el 50% de la so programación n’asturianu y, nel mesmu sen, pidió l’usu del asturianu como “llingua vehicular nún de los dos espacios informativos diarios de la TPA, el del mediudía o el de la nueche” como “una preba de que la cosa entama a dir con normalidá.

Nel repartu de responsabilidaes Ana Cano venceyó la situación de desaniciu que vive l’idioma a la falta de voluntá política por algamar la oficialidá. Según la responsable academica el mayor problema al que s’enfrenta l’asturianu ye la perda de tresmisión xeneracional de la llingua de padres a fíos, dalgo que podía camudase dafechu cola oficialidá, y con una Llei de Normalización que faiga viable la normalización social real.

Per otra parte, alredor del tema de la incompatibilidá de les variantes dialectales de la llingua cola norma academica, Ana Cano negó la mesma. “Nenguna norma respuende exactamente a lo que se fala na cai en nengún idioma, y eso nun ye problema específicu del asturianu”, apuntó la presidenta al tiempu que recordó que anque l’asturianu normativu ta fechu, en fonetica y morfoloxía, alredor de la variante central esto nun diba ser problema ya que “la identificación del falante cola llingua culta soluciónase con una bona escolarización, cola presencia digna de la llingua nos medios de comunicación y con una bona normalización social”.

Tamién te podria gustar