Portada Sociedá Ana Cano acusa de tendenciosos a los miembros del Conseyu Consultivu

Ana Cano acusa de tendenciosos a los miembros del Conseyu Consultivu

by asturnet

La presidenta de l’Academia de la Llingua Asturiana y decana de la Facultá de Filoloxia de la Universidá d’Uvieu, Ana Mª Cano tachó l’informe ellaboráu pol Conseyu Consultivu del Principáu, no tocante a la oficialidá del asturianu na prósima reforma del Estatutu d’Autonomía, como ‘alarmista y profundamente tendenciosu’. Nuna entrevista espublizada esta mañana pol periódicu La Nueva España, Cano acusó a los miembros del Conseyu Consultivu d’atribuíse ‘competencies que nun-yos correspuenden, faciendo a veces xuicios de valor que nun vienen al casu’.

Nuna entrevista na qu’Ana Cano retruca a les afirmaciones del Conseyu Consultivu na so opinión sobre la poca comeniencia d’oficializar l’asturianu na prósima reforma del Estatutu d’Autonomía, la presidenta de l’Academia de la Llingua Asturiana entrúgase polos argumentos filolóxicos o llingüísticos colos que los miembros responsables de talu informe aseguren que l’asturianu nun esiste como llingua, sinón como ‘un conxuntu de modalidaes llingüístiques’.

La decana de la Facultá de Filoloxía de la Universidá d’Uvieu tachó d’ ‘inconcebible que s’atrevan a cuestionar la esistencia del asturianu como llingua cuando eso yá lo diz la llexislación del propiu Parlamentu asturianu, la esistencia de l’ALLA, la Universidá, la comunidá científica internacional, la UNESCO y hasta’l hasta el International Committee for the Safeguarding of Linguistic Rights in Asturies (ICSLRA)’.

Preguntada pola presencia de Rodríguez Vigil y Bernardo Fernández nel Conseyu Consultivu, políticos socialistes qu’en más d’una ocasión se manifestaron a la contra de la oficialidá, Ana Cano ironizó sobre que ‘les sos postures con bien conocíes, asina como los fundamentos xurídicos nos que les afiten. Lo que nun sabíemos hasta agora ye que fueren espertos llingüistes, sociollingüistes, sociólogos y hasta antropólogos’.

Lleer la entrevista completa

Tamién te podria gustar