Portada Lliteratura Ámbitu apuesta pola lliteratura cotemporánea n’asturianu na segunda tanda de la so colección de narrativa

Ámbitu apuesta pola lliteratura cotemporánea n’asturianu na segunda tanda de la so colección de narrativa

by asturnet

La editorial Ámbitu ta a puntu de sacar la segunda tanda de la so colección de narrativa último con seis nuevos títulos nos que vuelve apostar pola lliteratura contemporánea n’asturianu. Xuan Bello, Vanessa Gutierrez, Miguel Rojo, Pablo Texón, Ramón Lluis Bande y Henrique Facurriella firmen seis obres que se van vender primero col periódicu selmanal Les Noticies y más tarde en toles llibreríes.

Xuan Bello, una de les referencies principales de la lliteratura asturiana d’anguaño y l’autor asturianu que más proyección algamó nel ámbitu estatal, onde llogró un exitu notable de públicu y crítica con llibros como ‘Historia universal de Paniceiros’ (publicada n’asturianu por Ámbitu) o ‘Los cuarteles de la memoria’, vuelve pa los sos llectores cola obra ‘La cueva del olvidu’. Nun cruce de caminos nel que s’alcuentren la realidá histórica, la ficción y l’autobiografía, l’autor de Paniceiros somórguiase otra vuelta –guardando siempre una distancia pudorosa que funciona como amplificador d’una emoción poco exhibicionista– na memoria familiar, na memoria d’un país qu’hai tiempu cansó de selo… na memoria del mundu.

‘Les palabres que te mando’ ye la primer incursión na narrativa de Vanessa Gutierrez, que se fixo conocida polos poemarios ‘Onde seca l’agua’ y ‘La danza de la yedra’ que supunxeron una novedá nel panorama lliterariu, tanto pola obra qu’anunciaba como por ser la primer incorporación d’una escritora moza depues d’años ensin novedaes na nómina d’autores. La protagonista de ‘Les palabres que te mando’ ta llantada na vida como eses plantes que nun prosperen yá, que siempre paez que tán morriendo pero nun acaben, qu’esperen el fin de los tiempos en tiestos comíos pol mofu, esperando un principiu o un fin. Una hestoria dura a la fin, nacida na desconfianza, y que medra como yedra pela pare agrietada de la memoria buscado ver lo qu’había al otru lláu de la muria.

Pa la ciudadanía residente nel primer mundu, l’orixe de tou viaxe turísticu, más que descansar, ye la necesidá de cambiar por unos díes, de ser otra persona, de conocer dimensiones nueves interiores y exteriores. Por eso, cuanto más grande ye’l cambiu que se pretende, más exóticu ye’l destín turísticu elexíu. ‘Cuentos pa un turista blancu’ axunta una serie de relatos de Miguel Rojo, escritor de potente capacidá narrativa, qu’empezó con ‘Asina somos nós’ (Premiu Xosefa Xovellanos 1988) una carrera como narrador que lu llevó a convirtise nún de los escritores n’asturianu más activos dende l’entamu del Surdimientu. Dende entós tien publicao títulos que yá son referencies obligaes dientro de la narrativa asturiana, tal como ‘Tienes una tristura nos güeyos que me fai mal’ (1989) o ‘Hestories d’un seductor (Memories d’un babayu)’ (1993), obra que se convirtió nun exitu de ventes total.

Pablo Texón Castañón revelóse como una de les promeses con más futuru dientro de la lliteratura asturiana cola publicación del poemariu ‘Toles siendes’ (2005), merecedor del premiu Nene Losada Rico 2003. Narrador delicáu y cuidadosu, escueye cada palabra d’esta colección de cuentos col bon pulsu d’un reloxeru, y asina fai furrular con exactitú unes hestories protagonizaes por homes y muyeres que se ven, de repente, tarazaos pol desencantu; personaxes con una vida tranquila que descubren d’una manera irremediable la imposibilidá de ser amaos o de siguir amando. Completa esti volume un cuadernu de viaxe coles vivencies del propiu autor na ciudá de Buenos Aires, «capital» d’un continente llenu de contradicciones –casi tantes como les qu’hai dientro d’un mesmu–.

Ramón Lluís Bande, cola so inconfundible manera de contar hestories –valiente, directa y sensible–, constrúi en ‘La muerte de los árboles’ una ponte que xune dos xeneraciones bien distintes. Una ponte que, llevantada sobre los testimonios de los protagonistes del nuestru pasáu, val pa establecer una comunicación necesaria. Nel afán de conocimientu d’un neñu reflesivu al que-y gusten los páxaros y na necesidá d’enseñar d’un güelu mancáu pola Historia ta la clave d’esti homenaxe a los supervivientes y a los muertos de la guerra civil y de la represión de la dictadura n’Asturies. Bande probablemente sía l’escritor asturianu más polifaceticu. Nun ye namás que tenga cultivao tolos xeneros lliterarios, sinón que tien desarrollao una carrera como realizador de cine que lu coloca nos primeros llugares de la creación audiovisual más innovadora del Estáu. ‘La so primer novela, Verdá o consecuencia’ (1997), da entamu a un camín que llevó a Bande pel tarren del teatru ‘De la vida de les piedres’ (1999) o ‘Ágata/Aurelia’ (Ámbitu, 2003) o, l’ensayu ‘Xixón sound’ (1995).

Y finalmente, pa terminar la segunda tanda d’esta colección, Henrique Facuriella, qu’hasta agora publicare dellos poemes en revistes y antoloxíes, como ‘Escritores en Llanes’ (2004), amás de reportaxes y artículos periodísticos n’ El Comercio, La Nueva España o La Ratonera. Revista asturiana de teatru, estrenase na narrativa con una historia que, contanda al travies de pasaxes d’una fuerte pulsión erótica, narra la peligrosa aventura d’un hombre que s’enfrenta a sí mesmu pa, –nun mundu ensin heroes pero cola presencia siempre cercana de los dioses–, dexa atrás el mieu que marcó la so vida. Podía ser esta una hestoria d’iniciación con fustaxe míticu d’arume relixosu o una «nouvelle» mística dientro de la que llate un corazón existencialista.

Tamién te podria gustar