Portada Conceyos Almagro va estrenar la primer producción propia del Festival de Teatru Clásicu d’Avilés

Almagro va estrenar la primer producción propia del Festival de Teatru Clásicu d’Avilés

by redacción asturnews

El segundu Festival de Teatru Clásicu Bárganos Candamo d’Avilés atopase en camín, el próximu agostu, con una etapa previa, que lo reviste de prestíu: la primer producción propia del certame, “L’español más desgraciáu amigu, Mazías (La poesía mata)”, que va ver la lluz nel escaparate por antonomasia del teatru del Sieglu d’Oru, el Festival Internacional de Almagro, el 9 de xunetu.

Traxicomedia escrita por Francisco Bárganos Candamo, nacíu en Sabugo en 1662, ye una propuesta de la conceyalía de Cultura d’Avilés; les compañíes asturianes Arte Producciones y EPO Producciones; Gesteatral, de Madrid, y Atakama, d’Estremadura. Cuenta col respaldu del Real Institutu d’Estudios Asturianos, RIDEA.

Foi presentada esta mañana nel Foyer del Teatru Palacio Valdés por Yolanda Alonso, concejala de Cultura d’Avilés, acompañada pol actor, dramaturgu y director teatral Ángel García Suárez, que robla l’adaptación y tamién s’encarga de la dirección de la obra; amás de el productores y tol elencu.

Destacó Alonso la importancia de recuperar y valorar el ricu patrimoniu cultural de la ciudá, nesti casu la obra de Francisco Bárganos Candamo, qu’amás nos recuerda la histórica vinculación d’Avilés col teatru. Por eso llanzamos l’añu pasáu’l festival que lleva’l so nome. Poner en marcha esta función ye un finxu, y que s’estrene na capital del teatru clásicu español, como ye’l Festival de Almagro, col que queremos afondar na nuesa collaboración, ye un arguyu”.

Sorrayó coles mesmes “l’enorme esfuerzu que supon sacar alantre un proyectu tan ilusionante, nel que s’implicaron grandes profesionales de la cultura d’Avilés y Asturies, y nel que nos acompañen nomes fundamentales de la escena n’España. A toos ellos, equí presentes, y a los que nun tán, quiero estima-yos el so gran trabayu”.

Xuna obra coral, con una repartida encabezada por Nuria Gallardo, xuna les dames del teatru español, y Zorión Eguileor, con una sólida carrera na escena y nel cine, y que refuercen Eduardo Castejón, Natalia Suárez Ríos, Jorge Moreno, Rocío Montero, Vanesa Estráviz, Enrique Dueñes, Fran Roldán, Mario Villar y Ana Madera.

El director, Ángel García Suárez, arrodióse d’un gran equipu, con el productores Javier Puyol, José Ricu y Francisco Palomino, que suman esperiencia y sabiduría; Carlos Abá na dirección técnica; Alfonso González Arenas na producción executiva; Juan Ignacio Mortera ye l’ayudante de dirección, y Manuela Álvarez, l’apuntadora.

Na parte técnica, la implicación de los profesionales avilesinos y asturianos foi clave. Asina, el músicu José Manuel Texedor ye’l responsable de l’ambientación musical; el diseñador Constantino Menéndez, “Made by kÖs”, del vestuariu; la escenografía, de Carlos Alberto Abá y Esther Cuesta; la utilería, de Taller Avilés; la esgrima y armes, de Pelayo Mejido, de la Escuela d’Esgrima Antigua d’Asturies; el diseñu gráficu, de Carlos Abá y Laidi R, y la parte audiovisual, de Francisco Apolazáu Fotografía.

La obra va formar parte del segundu Festival Bárganos Candamo, que nació con una idea clara: alicar la obra teatral del autor, contribuyendo al oxetivu de convertir a Avilés na referencia del teatru clásicu nel norte, xuna ciudá qu’atraiga la mirada de la industria cultural, al empar emisora y destín d’otros proyectos teatrales.

Tamién te podria gustar