Portada Sociedá Algamar organiza pal martes 13 en Siero un coloquiu alrodiu de la oficialidá de la llingua asturiana

Algamar organiza pal martes 13 en Siero un coloquiu alrodiu de la oficialidá de la llingua asturiana

by asturnet

El Grupu d’Opinión ‘Algamar’ que ñació apocayá en Siero cola idea d’afalar el diálogu social y que se presenta como , va celebrar como segundu actu del añu una mesa redonda y coloquiu qu’alrodiu de la oficialidá de la llingua asturiana habrá d’entamase na Casa la Cultura de La Pola Siero, el martes 13 de payares a les 19:30 hores. Na mesa redonda van participar Xurde Blanco, Xurista, Penelope Miranda, Filóloga, Beatriz R. Viado, Periodista, y l’economista y profesor universitariu David Rivas.

Esti actu ye ún más de los qu’el Grupu d’Opinión Algamar Asturies tien camentao siguir organizando periódicamente sobre temes d’interés p’Asturies.

‘Algamar’ preséntose en setiembre como un grupu persones de Siero y otros conceyos de la redolada que quieren avanzar nel so compromisu con Asturies. El grupu entama esi camín sumándose al trabayu de les más de doscientes organizaciones que formen el Conceyu Abiertu pola Oficialidá.

La so propuesta asienta en cuatro pegollos fundamentales, de los que’l cimeru ye la reclamación de los drechos civiles, como ye la oficialidá. Paez-yos que “n’Asturies hai grandes deficiencies democrátiques nesti campu; una serie de drechos van de recul, nun s’algamaren o precisen d’una reivindicación permanente: a condiciones llaborales dignes, onde’l colectivu inmigrante y les muyeres acaparen les cifres de precariedá; a la participación política y social; a la llibertá de prensa; a la llibertá d’opinión y de crítica; al drechu a usar y adeprender la llingua asturiana (y el gallego-asturiano); a una educación laica, pública, de calidá y n’asturianu: a un mediu ambiente conserváu, pa beneficiu de la tierra y la xente que la habitamos y non pa mercadexar; a una sanidá pública y de calidá; a unos servicios públicos bien xestionaos; a la equidá ente muyeres y homes; a la equiparación de drechos de les persones inmigrantes; los drechos de gays, lesbianes y transexuales… Con polítiques efectives y radicales, nel sentíu de dir al raigañu del problema. Somos persones, nun somos súbditos; ser consumidores nun mos define, despersonalízamos. Los nuesos drechos civiles son lo mesmo individuales que colectivos; somos persones viviendo en sociedá y formamos un pueblu; la nuesa condición d’asturianos y asturianes tamién xenera drechos”.

La reivindicación identitaria y cultural. Ésta ye otra demanda más como asturianos y asturianes conscientes; pero equí nun se trata solo d’un llabor de recuperación sinón d’integración de los elementos que conformen la cultura asturiana dientro d’un contestu que-yos dea sentíu. Interpretaciones descontestualizaes, ayenes o ridiculizantes puen desarmar valores identitarios de gran interés. Nós queremos siguir siendo asturianos y asturianes nel sieglu XXI y pa eso paezmos fundamental el respetu, la potenciación y l’actualización d’aquellos elementos que mos definen. La cultura popular asturiana nun ye folclorismu pa risión, ye un preséu más na voluntá de siguir organizándomos como pueblu.

Tamién te podria gustar