Portada Patrimoniu Alcuerdu ente Fomentu y la Conseyería de Cultura pal remocique de dellos monumentos asturianos

Alcuerdu ente Fomentu y la Conseyería de Cultura pal remocique de dellos monumentos asturianos

by asturnet

Les obres de restauración de la ilesia prerrománica de San Salvador de Valdediós, en Villaviciosa, van entamar la próxima seronda y van tener un plazu d’execución de cuatro meses. Asina lo anunció la Conseyera de Cultura y Turismu del Principáu, Mercedes Álvarez González, tres roblar col Ministru de Fomentu, José Blanco, el pautu que va permitir financiar los trabayos con cargu al presupuestu del 1 por cientu cultural. La robla tuvo batura na sede’l Ministeriu de Fomentu y contó cola presencia del Direutor Xeneral de Patrimoniu Cultural del Principáu José Luis Vega.

Esti pautu supón una inversión por parte del Ministeriu de Fomentu de 343.143 euros na execución de la restauración de la ilesia prerrománica de San Salvador de Valdediós. La Conseyería de Cultura y Turismu del Principáu va aportar 150.000 euros nesta actuación.

El proyeutu supón la restauración xeneral del edificiu, consolidándolu estructuralmente y garantizando la so proteición escontra les humedaes. Inclúi les actuaciones que s’especifiquen darréu: drenaxe esterior a cuatro metros de les fachaes llaterales; reparación de la bóveda de la capiella de los Obispos; consolidación de les armadures de fierro sobre los arcos llaterales del anticuerpu occidental; revocamientu de los paramentos esteriores p’algamar la so estanqueidá escontra les filtraciones d’agua de lluvia. Los trabayos tamién van incluyir la llimpieza de los paramentos y la so eventual consolidación superficial. Del mesmu mou, va renovase’l material de cubierta (que, amás, va impermeabilizase), emplegando teya artesanal de tipu romanu.

El presupuestu de llicitación d’estes obres asciende a 493.143 euros, a los que deben sumase les correspondientes direiciones d’obra y el seguimientu arqueolóxicu de les obres, polo que les mesmes van superar el mediu millón d’euros d’inversión global.L’actuación de Valdediós ye la segunda que’l Ministeriu de Fomentu fai nos últimos dos años nel conceyu de Villaviciosa, dempués de l’apautada en 2008 pa la Casa de los Hevia y que va suponer una inversión estatal de 1.341.482,25 euros. N’Asturies, l’Estáu yá comprometió 9,3 millones d’euros del 1% Cultural dende 2004 hasta güei, de los que 1,3 millones foron en 2009 (más de la metá d’ellos a solicitú del Principáu). Les inversiones son les que s’especifiquen darréu: Recuperación del paséu del faru de Cuideiru, 200.000 euros; Restauración del edificiu asitiáu na cai Olavarrieta 26 pa futura casa de les ciencies, en Valdés, 471.076 euros; ya Intervención na cubierta del Monesteriu de San Pelayo d’Uviéiu, 343.143 euros.

Tamién te podria gustar