Portada Mundu Afayen en Perú un muriu de 3.800 años de la civilización más antigua d’América

Afayen en Perú un muriu de 3.800 años de la civilización más antigua d’América

by redacción asturnews

Un nuevu muriu con relieves d’unos 3.800 años d’antigüedá foi afayáu nes ruines de Vichama, una de les ciudaes de la civilización Caral, considerada la más antigua d’América, según anunció l’arqueóloga Ruth Shady, directora de les escavaciones y descubridora d’esta cultura.

La escena del muriu presenta cuatro cabeces humanes de güeyos zarraos, una al llau de la otra, y dos culiebres que se mueven ente elles hasta desaguar nuna quinta cabeza non humana que representaría xuna grana antropomórfica, de la que salen cinco banielles verticales llancaes na tierra.

Estos relieves simbolizaríen la fertilización de la tierra, pos les culiebres representen a una deidá venceyada a l’agua que se penera na tierra y fai granar a la grana, según la hipótesis de Shady. Coles mesmes, marcaríen el final d’un períodu de seca y hambruna que travesó esta sociedá y qu’afiguró nos relieves d’otros murios descubiertos enantes na mesma ciudá, onde pueden apreciase figures humanes raquítiques.

Esti nuevu descubrimientu refuerza’l planteamientu d’afigurar na memoria colectiva les dificultaes qu’encaró la sociedá debíu al cambéu climáticu y a la escasez de l’agua, que causó fuertes afectaciones a la productividá agrícola. El muriu, fechu d’adobe, atopar n’unu de los edificios de Vichama, la ciudá pesquera de Caral, la civilización más antigua d’América conocida hasta agora, surdida fai unos 5.000 años nel valle de Supi, a unos 180 kilómetros al norte de Llima. Allugase na antoxana del salón ceremonial, principal ambiente d’esti edificiu públicu que la so orientación foi construyida escontra los campos de cultivu del valle de Huaura. La construcción llegó a algamar una área de 874 metros cuadraos y foi remocicada de cutio con cortiles de ventanes gradiaes y xuna plaza circular fundida, que foi soterrada.

Les escavaciones en Vichama empezaron en 2007 y tán al cargu de la Zona Arqueolóxica Caral (ZAC), que desenterró 22 edificios nun espaciu de 25 hectárees que fueron alzaos ente los años 1800 y 1500 antes de Cristu. Los nuevos relieves fueron desvelaos nel marcu del undécimu aniversariu de los trabayos en Vichama que les sos celebraciones van ser el 31 d’agostu y el 1 de setiembre.

La civilización Caral desenvolviose nos valles cercanos a Lima de manera coetanea a otres grandes cultures antigües como Mesopotamia, Exiptu, China y Tiahuanaco, y el so descubrimientu camudó’l paradigma de la conformanza de les grandes civilizaciones del Antiguu Perú.

Tamién te podria gustar