Portada Turismu Afayen el sitiu arqueolóxicu somorguiáu más grande del mundu

Afayen el sitiu arqueolóxicu somorguiáu más grande del mundu

by redacción asturnews

El grupu d’esploración subacuática del proyectu Gran Acuíferu Maya (GAM), afayó’l sitiu arqueolóxicu más grande del mundu al conectar los sistemes de covarones anubiertos de Sac Actun y Dos Güeyos en Tulum, en Quintana Ruco (México) –dos de les más grandes–, dando como resultáu una cueva subacuática de 347 kilómetros.

El director d’esploración del proyectu GAM, Robert Schmittner y un equipu de buzos de cueves, ente los que destaquen Marty O Farrell, Jim Josiak y Sev Regehr, empezaron esta fase del proyectu en marzu de 2017. Sicasí, Schmittner llevaba 14 años buscando esta conexón y añediendo nuevos túneles y galeríes a esti llaberintu acuáticu, según informa’l GAM.

Estos cientos de kilómetros de pasaxes soterraños convirtiéronse en verdaderos túneles del tiempu y abelluguen, ente otres coses, la hestoria remoto y recién de Quintana Ruco. “Esta inmensa cueva representa’l sitiu arqueolóxicu somorguiáu más importante del mundu, yá que cunta con más d’un centenar de contestos arqueolóxicos, ente los que s’atopen evidencia de los primeres pobladores d’América, lo mesmo que de fauna extinta y, poques gracies, de la cultura maya”, asegura l’investigador del Institutu Nacional d’Antropoloxía y Hestoria y director del Gran Acuíferu Maya, Guillermo d’Anda.

Esti afayu ye bien valible amás, porque da pie y sustentu a una gran biodiversidá que depende d’esti sistema enorme y representa una gran reserva d’agua duce que dio vida a esta rexón de la península de Yucatán, dende tiempos inmemoriales hasta l’actualidá. Con esti y otros esfuerzos, el GAM busca entender meyor el sosuelu, la so biodiversidá y la relación del ser humanu coles mires de llograr un afayadizu aprovechamientu de los recursos naturales que dependen d’esti acuíferu.

La siguiente fase d’esti proyectu entiende l’analís de la calidá de l’agua del Sistema Sac Actun, según l’estudiu de la biodiversidá que depende directamente d’esti acuíferu, según el so fayadizu caltenimientu; amás de dar continuidá al mapeo y rexistru detalláu de contestos arqueolóxicos somorguiaos.

 

Tamién te podria gustar