Portada Sociedá Aconceyamientu de Xuristes pol Asturianu denuncia la discriminación del asturianu na Constitución Española

Aconceyamientu de Xuristes pol Asturianu denuncia la discriminación del asturianu na Constitución Española

by asturnet

AXA asoleyó les conclusiones del so estudiu sobre la situación xurídica del asturianu, nun coloquiu cellebráu ayeri nel Club de Prensa Asturiana d’Uvieu. El secretariu de la entidá Xurde Blanco, calificó como “desacatu constitucional” el tratu que, dende les instituciones se fai del asturianu, por mor d’una interpretación restrictiva de los artículos 3.2 y 3.3 de la constitución española.

Cola reforma estatutaria a puntu d’entamar, la espublización d’esti “Dictame Xurídicu sobre’l conflictu llingïsticu n’asturies” cobra mayor importancia. Nesti sentir Xurde Blanco espresó’l so deseu de que la prósima reforma del Estatutu “fine con un cuartu de sieglu de clara discriminación política pa tolos asturianos”. Tamien afirmó qu’algamar la reconocencia de la cooficialidá del asturianu ye cosa del determín del poder políticu, que tien qu’acatar dafechu lo que manda la Constitución al respeutu.

La Constitución (nos artículos 3.3 y 46) y la Carta Europea de le Llingües Minoritaries declaren, que los poderes públicos tienen el deber de protexer toles llingües españoles garantizando el derechu a recibir una enseñanza na llingüa propia, el emplegu de la mesma nos testos llegales, la igua d’una radiotelevisión y la redaición de les instrucciones de seguridá y información ne llingüa rexonal. Según l’AXA los más d’estos derechos incúmplense sistematicamente nel casu del asturianu.

Amás l’AXA denunció la interpretación anticonstitucional que los poderes públicos dan al artículu 3.2 de la Constitución que lo que braeramente fai ye “instaurar la cooficialidá del catalán y toles llingües españoles” y delegar nos distintos Estatutios d’Autonomía la creación del modelu d’oficialid&aacute, pero que nun diz que la cooficialidá de les llingües tea que depender de la decisión d’un estatutu d’autonomía.

L’estudiu conclui que la única manera de que l’asturianu fine “con estos 25 años de clara discriminación llingïstica” ye l’aplicación de la discriminación positiva recoyía na Constitución mediante “midíes d’un tratu especial más favoratible pa suavizar la histórica desigualdá del asturianu”.

La opinión de Xurde Blanco ye la de que hai que llevar el tema ante la Unión Europea, al Constitucional y a los tribunales de derechos humanos “anque sía un camín llargu y abegosu”. Según l’AXA, “una sentencia del Constutucional nun fará la llingüa oficial pero tendría un valor vinculante pa España perimportante”

Tamién te podria gustar