Portada Sociedá 3.892 topónimos oficiales n’asturianu

3.892 topónimos oficiales n’asturianu

by asturnet

El Director Xeneral de Promoción Cultura y Política Llingüística, Carlos Madera, acompañáu d’Hugo Morán y Ramón d’Andrés, ufrió ayer datos sobre la campaña d’oficialización de la toponimia asturiana, na que participen 42 de los 78 conceyos del país. Carlos Madera anunció qu’actualmente 3.982 topónimos tienen la so denominación oficial n’asturianu, reconocida y aprobada pol Boletín Oficial del Principáu d’Asturies (BOPA).
De los 42 conceyos que tán na campaña d’oficialización de la denominación popular 12 conceyos yá tienen los sos topónimos oficiales n’asturianu, otros 12 tán en trámites d’oficialización y nos trece que queden tán teniéndose conceyos de trabayu y campañes d’ivestigación toponímica.
Madera quiso afitar que’l sofitu a esta iniciativa dexaba claru que “l’apoyu del Gobiernu al asturianu ya inequívocu y que’l prespuestu de política llingüística sube un 20% pal 2007”.
Hugo Morán, presidente de la Federación Asturiana de Conceyos y alcalde de L.lena -un de los primeros conceyos en desenvolver aiciones normalizadores- afitó que la función de la toponimia ye recuperar los nomes de los pueblos y ciudaes “que nuna época de la historia intentáronse esborriar”. Hugo Morá señaló lo “guapo” de la recuperación de los topónimos tradiconales ye que nun ye un procesu alministrativu tradicional sinon que surde d'”alcuerdos de los vecinos”.
Ramón d’Andrés, xefe de la Oficina de Política Llingüística, manifestó que na campaña de recuperación toponímica van invertise 25.000 euros na distribución y diseñu de cartafueyos, empobinaos a difundir los nomes tradicionales. Ramón d’Andrés afirmó que’l gobiernu asturianu ta adaptándose pasín a pasín a estos cambios, mesmo na documentación alministrativa como na señalización de los núcleos. D’Andrés, en referencia los topónimos nos que’l so usu na forma tradicional y en castellano tea xeneralizada “nun habrá nengún problema na denominación billingüe”, como tampoco “si la casa conceyu d’esi llugar decidiere qu’apaeciera sólo n’asturianu”

Tamién te podria gustar