Portada Conceyos Uviéu sumase al Día Internacional de les Llingües de Signos

Uviéu sumase al Día Internacional de les Llingües de Signos

by redacción asturnews

La conceyala de Polítiques Sociales, Concepción Méndez, presentó esta selmana’l programa d’actividaes diseñáu por cuenta de la Selmana Internacional de les Persones Sordes y concretamente pel Día Internacional de les Llingües de Signos que se celebraba esta fin de selmana coles mires de dar visibilidá a esta llingua, reconocida de forma oficial pola llei Llei 27/2007, de 23 d’ochobre, na que tamién se regulen los medios de sofitu a la comunicación oral de les persones sordes, con discapacidá auditiva y sordociegas.

Dende’l Conceyu “somos bien conscientes de la necesidá de que se dispongan d’estos sofitos, tantu personales como tecnolóxicos, por que les persones del conceyu puedan participar y comunicase. Por ello, realizamos instalaciones de bucles magnéticos nos espacios d’atención al públicu, realizamos libretas de comunicación aumentativa;  incorporamos intérpretes de llingua de signos nos diversos actos que realizamos dende la corporación municipal y apocayá punximos en marcha un chatbot na área de Servicios Sociales pa favorecer la comunicación. Vamos Siguir trabayando pa dir ameyorando les canales de comunicación y atención ciudadana”, aseguró la edil.

Pela so parte, la presidenta de la Federación de Persones Sordes del Principáu d’Asturies (FESOPRAS), Paula Fernández Díaz, empezó la so intervención estimando al Conceyu y a la concejala “el so compromisu por que la calidá de vida de les persones con discapacidá ameyore” y sorrayó la importancia de celebrar el Día Internacional de la Llingua de Signos, “fecha escoyida por Naciones Xuníes en 2017 con motivu del aniversariu de la creación de WFD ( World Federation of Deaf). La ONU quier encamentar a los gobiernos a que caltengan y defendan estes llingües: nel mundu hai un total de 200, tantes  como llingües orales, ye la llingua natural de les persones sordes y sordociegas y tien la mesma funcionalidad pa pensar, comunicar y remanar cualquier conceutu que cualesquier otra”.

Nesta llínea Fernández Díaz denunció que, “anque la llei 27/2007  reconoz la LSE, namái 8  estatutos d’autonomía contemplar quedando’l restu ensin desenvolvese, como ye’l  casu d’Asturies. Dende FESOPRAS defendemos la importancia de que’l Principáu incluyir, por que les persones sordes puedan utilizar la LSE igual que’l restu de llingües oficiales. Por ello, solicitamos al gobiernu rexonal y local plantegar polítiques públiques qu’incidan nel día ente día del nuesu colectivu pa evitar situaciones como les vivíes na pandemia”

“Falar de la LSE ye falar de derechos, de poder comunicate y ser atendíu na to llingua en cualquier ámbitu, del derechu d’aprender na to llingua, d’aportar a la información, de falar de respetu al otru, y d’igualdá, porque ensin LSE nun hai inclusión”, concluyó.

Por cuenta de la celebración d’esti día que tien por lema “Llingües de signos, derechos humanos” la CNSE (Confederación Estatal de Persones Sordes) ta publicando un vodcasts en vídeu, en llingua de signos y subtituláu sobro la hestoria, arte y cultura sorda, lideralgu, llingua de signos, acaldía de la selmana:

  •  Llunes 20 de setiembre: Apreciar la hestoria de les persones sordes
  •  Martes 21 de setiembre: Lideralgu sordu sostenible
  •  Miércoles 22 de setiembre: Llingües de signos pa tol alumnáu sordo
  • Xueves 23 de setiembre: Llingües de signos, derechos humanos
  • Vienres 24 de setiembre: Comunidaes sordes interseccionales
  •  Sábadu 25 de setiembre: Arte y cultura sordes
  • Domingo 26 de setiembre: Los derechos humanos en tiempos de crisis

Más información: https://www.facebook.com/CNSEinfo

Tamién te podria gustar