2017 pue trayer una medría de la Rede de Normalización

2017 pue trayer una medría de la Rede de Normalización
29 avientu 13:59 2016 Imprimir

IX va defender delles enmiendes a los presupuestos p’abrir una oficina de normalización llingüística en Ribesella, al mesmu tiempu que’l tripartitu d’Uviéu fai anuncia de la puesta en marcha esti añu venideru de la Oficina de Normalización nel conceyu uvieín.

Izquierda Xunida va reclamar una medría de les inversiones del Gobiernu autonómicu pal oriente asturianu, pa lo que yá emprestó delles enmiendes parciales a les cuentes que defende l’executivu rexonal. Y ente les midíes que s’esixen, reclámense recursos pa l’apertura d’una una oficina de normalización llingüística del asturianu, financiada, como asocede n’otros conceyos, fundamentalmente pola Conseyería d’Educación y Cultura.

Esa enmienda, pa la que se preve una inversión de 14.000 euros, sofítase en que la llingua propio y tradicional d’Asturies ye parte sustancial del patrimoniu cultural de Ribesella. La propuesta formulóse teniendo en cuenta les demandes que, en tal sentíu, realizó’l colectivu Pueblu.

Sigún Izquierda Xundia, cola apertura d’esta oficina daríase cumplimientu a la voluntá de la mayoría de la población pa la normalización y recuperación llingüística del asturianu, que se reflexa nes encuestes sociollingüístiques realizaes nos años precedentes y concrétase na demanda o aspiración d’un futuru billingüe y equilibrao ente’l castellán y l’asturianu. Pa ello propón una dotación de 14.400 euros.

Hai unos díes, el tripartitu del Ayuntamientu d’Uviéu, onde tamién ta IX, confirmó la puesta en marcha de la Oficina de Normalización Llingüística na capital uvieína pa 2017. El gobiernu del conceyu va ufiertar un puestu pa maestros o filólogos especialistes en llingua asturiana y va abrir la sede na plaza del Ayuntamientu.

La persona responsable de la Oficina de Normalización d’Uviéu tendría de collaborar nel diseñu de programes y actividaes y campañes de promoción del asturianu, asina como tornar y correxis testos al asturianu y llevar la traducción de la páxina web y les redes sociales del Ayuntamientu al asturiana.

Loading Facebook Comments ...