Portada Conceyos Denise Despeyroux dirixe’l primer estrenu del centenariu del Palaciu Valdés con “Cantar pa volver a casa”

Denise Despeyroux dirixe’l primer estrenu del centenariu del Palaciu Valdés con “Cantar pa volver a casa”

by redacción asturnews

Denise Despeyroux firma y dirixe’l primer estrenu del centenariu del Palaciu Valdés con “Cantar para volver a casa”, que va representase esti vienres 24 de xineru, a les 20.15 hores. El realcuentru de trés ex actrices y l’apaición d’un hipnotizador y el so ayudante fuxíos de la xusticia desagua en “una fantasía traxicómica”, en palabres de la so autora y tamién directora.

Un encargu de la compañía “T de Teatre”, protagonizáu por Mamen Duch, Marta Pérez, Carmen Pla, Jordi Ricu y Ágata Roca, que ve la lluz per primer vegada en castellán tres la so puesta en marcha en catalán. Les entraes tán a puntu d’escosase.

Denise Despeyroux robla y dirixe “Cantar para volver a casa”, una comedia con un toque del drama de la vida cotidiana y un viaxe tamién de realcuentru y descubrimientu, y la obra encargada de convertise nel primer estrenu teatral del añu del centenariu del Teatru Palacio Valdés, que podrá esfrutase’l vienres 24 de xineru, a les 20.15 hores.

Con esta propuesta, la dramaturga uruguaya afincada dende neña n’España torna a un escenAvilés cola que caltien una conexón especial desque inauguró’l Off Niemeyer en 2013 con “La realidá”. En palabres de la mesma Despeyroux, “esta obra ye una fantasía tragicómica, una comedia desesperada onde dellos seres tresmanaos atopen formes estrañes de tar xuntos”.

“Cantar para volver a casa” que s’estrenó en catalán l’añu pasáu y ve per primer vegada la lluz en castellán pa toa España dende’l Palaciu Valdés, plantega una doble cuestión:  ¿qué asocedi cuando trés ex actrices, xuníes pol ésitu y separaes pol fracasu vuelven atopase? Y ¿qué asocede si en el so camín crucia un hipnotizador que fuxe de la xusticia y asume énte elles la falsa identidá d’un dramaturgu escocés?

Per un sitiu les trés actrices, Renata, Rita y Greta, xuntar nun vieyu caserón d’un remotu pueblu catalán, y recuerden cómo 26 años tras los trés fueron responsables del primera gran ésitu de Malcolm Logan, autor que nel cume de la so carrera retirar pa dise a vivir al monte. Por otru, l’hipnotizador Jonás y el so ayudante Valentina, al que Renata va confundir col dramaturgu, y va tratar de convencelo por qu’escriba pa elles el so postreru y definitivu ésitu. Y ente dambos, la maestría na trama y el diálogu de Despeyroux.

La productora catalana “T de Teatre” encargó directamente a Denise Despeyroux crear y dirixir l’espectáculu, que collechó un gran ésitu de crítica y de públicu, llanzáu en collaboración col Grec 2019 Festival de Barcelona y el Institut Catalá de -yos Empreses Culturals, de la Generalitat de Catalunya. El mesmu elencu que-y dio vida en catalán dar en castellán, l’integráu por Mamen Duch (encargada tamién del vestuariu), Marta Pérez, Carme Pla, Ágata Roca y Jordi Ricu, con escenografía d’Alejandro Andújar y llume de Rubén Taltavull.

Tamién te podria gustar