El Conseyu Escolar propón un tercer trimestre de repasada y que sirva p’aprobar

El Conseyu Escolar propón un tercer trimestre de repasada y que sirva p’aprobar
02 abril 14:00 2020 Imprimir

El Conseyu Escolar del Estáu, el máximu órganu asesor en materia d’Educación, va proponer al Ministeriu y a les comunidaes autónomes que si los estudiantes nun pueden volver a los colexos ya institutos antes del empiezu de mayu, debíu al confinamientu provocáu pol coronavirus, tomen les midíes necesaries por que el últimu tramu del cursu dedíquese solo a la repasada de los conteníos fundamentales yá impartíos y por que la superación de les evaluaciones d’esti tercer trimestre sirvan p’aprobar tol cursu y, nel so casu, pa titulase.

Estes son dos de los pidimientos que contien el borrador ellaboráu pol órganu qu’engloba a tolos representantes de la comunidá escolar española -profesores, padres, alumnos y espertos- y que, una vegada enmendáu y aprobáu, van apurrir la próxima selmana a les autoridaes educatives del país. El documentu definitivu, que puede incluyir cambeos sobro l’actual borrador, va ser la propuesta del conseyu al ministeriu yá les comunidaes, la fórmula que considera más fayadiza pa rematar el cursu en tolos niveles non universitarios, sía posible la reincorporación tardida de los alumnos a les clases presenciales -suspendíes el pasáu 12 de marzu- o haya que siguir hasta’l final cola actual enseñanza telemática.

El documentu señala que, nel improbable casu de que los estudiantes puedan incorporase a les aules na segunda quincena d’abril, tendría de caltenese’l temariu previstu, siguir cola enseñanza en llínea y, a la vuelta, enllargar les clases y les evaluaciones unos díes, hasta finales de xunu.

Sicasí, pa la opción más probable, que nun sía posible volver hasta mayu o xunu, o qu’inclusive les clases presenciales nun se retomen hasta’l próximu cursu, el borrador propón que la programación educativa prevista fine n’abril. D’ende a xunu, el trabayu de los alumnos «tendría de centrase na repasada y repetición de los conteníos y aprendizaxes fundamentales de cada materia y nes competencies básiques encetaos dende l’empiezu del presente curso hasta’l mes d’abril», que-yos deberíen facilitar telemáticamente los y les profesores, «a partir del amenorgamientu y condensación de los currículos».

Sobre esta repasada de los conteníos fundamentales, sobre lo básico de lo estudiao hasta abril, sería sobre lo que trataríen les pruebes d’evaluación del tercer trimestre, que seríen presenciales si puede volvese a clase o se realizaríen vía telemática -dende casa- en casu contrariu.

El borrador del Conseyu Escolar indica que, dada la cualidá de repasada, propónse que si l’alumnu supera la evaluación del tercer trimestre apruebe tola asignatura, anque tenga suspendida una o les dos evaluaciones anteriores. El casu contrariu tampoco tien por qué suponer un suspensu, pos apunta a la necesidá de la evaluación continua. «Sía que non, la evaluación final va tener en considerancia les evaluaciones de los trés trimestres», indica.

El documentu esclaria que los dos mesmos criterios tienen d’aplicase, en casu de non continuación de les clases, a toles asignatures de cuartu de la ESO y de segundu de Bachilleratu. La evaluación final va tener en considerancia les de los trés trimestres y la superación de la del tercer trimestre va sirvir «como recuperación de los dos anteriores y, arriendes d’ello, va dexar el llogru del títulu» d’ESO o de Bachilleratu, según lo que se curse, y nel segundu casu va habilitar pa realizar la EBAU.

L’escritu provisional, pindiu entá de redacción definitiva, realiza tamién otres dos propuestes. La primera, que los exames de recuperación pa quien-yos quedaren materies suspenses celébrense en septiembre, y non en xunu o xunetu como asocede dende fai dos cursos en munches autonomíes, «col fin d’aprovechar al máximu’l tiempu d’actividá lectiva nel mes de xunu, sía esta a distancia o presencial».

La segunda, que, en casu de ser posible la torna a les aules, nun s’enllarguen les clases o les evaluaciones hasta xunetu. L’órganu asesor entiende que «hai que tener en considerancia que el profesores, alumnos y families tán faciendo un esfuerzu pa siguir el cursu cola formación en llínea», que «nun tán de vacaciones«, y que »la carga psicolóxica que tuvieron que soportar tamién esixe un tiempu normal de descansu». Amás, añeden, estender el cursu a xunetu provocaría «inconvenientes» pa «la programación de les vacaciones y la conciliación familiar».

La comunidá escolar tamién pide a les autoridaes educatives que por que toes estes midíes sían eficaces y xustes, sobremanera colos alumnos más desfavorecidos, hai que caltener íntegres toles plantiyes de los centros educativos mientres l’estáu d’alarma y que toles midíes que se tomen pa valorar formar a los alumnos y valorar el so rendimientu nesti final de cursu «tienen de ser comunes pa tol sistema educativu español».

  Categories: